Kuala Lumpur en Singapore reis juni 2017 -Dag 5

6 juni 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Dinsdag 6 juni

Rond 8u opgestaan, rustig wakker geworden, genieten van het uitzicht op de wolkenkrabbers, rustig ontbijten. Daarna nog even op bed rusten... we gaan steeds vrij laat slapen (rond 1u 's nachts) en ik voelde me echt nog moe. Aangezien we gisteren heel veel gezien en gedaan hebben vond ik wel dat ik dat mocht :-) Nadien terug fit. Even in de zon gelegen aan het zwembad (niet al te lang want de zon is erg heet!) en een frisse duik genomen.

Dan vertrokken naar KLCC Aquarium. Zeer groot aquarium met lange tunnel waar je de haaien, roggen, vissen ... boven je hoofd kan zien zwemmen. We zagen ook de (menselijke) duikers die het aquarium aan het reinigen waren, al zwemmend tussen alle vissen. Het opzet en indeling van het aquarium was echt heel goed gedaan, ik was continu geboeid door de vissen en andere zeedieren. Uiteindelijk bleek dat we er iets meer dan twee uur in rond gewandeld hebben!  Zeker de moeite in Kuala Lumpur ! Als souveniertje een heremietkreeft in knuffel meegenomen , haha :-) (ik ben een knuffel-fan)

Daarna een wandeling gedaan door het mooie KLCC park met uitzicht op alle hoogbouw en uiteraard de Petronas Towers. Omdat het erg warm was, een frisse gezonde fruitjuice gehaald in Suria KLCC (winkelcentrum) en die buiten op een bankje opgedronken.  Dan was het ondertussen al rond 17u, terug gewandeld naar de hotelkamer.

Opgefrist en mooi opgekleed voor dining in Troika Sky dining (drie wolkenkrabbers die bij elkaar horen en die naam dragen). Op verdieping 23A (niet 24 want getal 4 is ongeluksgetal hier!) bevindt zich een terras in open lucht met prachtig uitzicht en daar kan je verfijnd Latijns-Amerikaans eten. Het voelt niet aan als een restaurant maar eerder als een hippe loungebar/tapasbar. Ik had een tafeltje aan de rand gevraagd waardoor we een prachtig uitzicht hadden. Het eten was één voor één zeer lekker: gefrituurde soft shell crab, kroketjes van kabeljauweitjes , shrimp quacomole, churros, gegrilde mais met de typische zuid-Amerikaanse sausjes, pikante gefrituurde jalapenos , gefrituurde garnaaltjes , maisbroodjes met kip en krab. Ook twee cocktails gedronken . Ik een margarita en een '43 flip' en Thierry een 'pisco sour' en een pina colada. Allemaal lekkere, frisse cocktails. We hadden ons buikje vol gegeten (gelukkig deze middag niks gegeten). En het uitzicht was magnifique. Echt genieten, ook zeer romantische plaats om te eten. Het was uiteraard wel warm (geen airco omdat het in de buitenlucht was) en vooral voor mannen kan dat zwaar zijn want je mag er (als man) niet binnen zonder hemd en lange broek, maar we hebben dat allebei zeer goed doorstaan.

Om tien voor acht viel ons net te binnen dat de water- en lightshow in het park om acht uur begon. We beslisten om te voet snel tot daar te wandelen. De afstand bleek bij nader inzien toch wel wat langer dan gedacht in deze hitte ... maar we waren er enkele minuten na acht uur (nu wél bezweet en hijgend...) en hebben uiteindelijk nog 3 watershows gezien. Leuk om te zien en mooie afsluiter van deze avond. Daarna terug gewandeld naar hotel. Om 21u30 terug op kamer. Enkele fotootjes gewhatsapped en blog gemaakt en om 00u30 gaan slapen (tja, alweer vrij laat...)

Tot morgen!!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Els:
    6 juni 2017
    Hey Ann,

Wat een leuk uitgebreid reisblog, leuk om te lezen wat jullie allemaal doen, jullie hebben al veel gezien op korte tijd hè ! En ook lekker gegeten ! Ik ben blij voor jullie :-) Geniet er maar van :-) Tot snel groetjes Els