Dinsdag 12 maart - Eerste volledige dag in KL!

12 maart 2019 - Kuala Lumpur, Maleisië

Opgestaan omstreeks 7u30. Douche en ontbijten. Voldoende keuze bij ontbijt.  Voldoende fruit en groentjes gegeten om de dag gezond in te zetten !  Omstreeks 10u vertrokken voor uitstap. Te voet naar de Kuala Lumpur Tower gewandeld. De korte klim was al zweten geblazen in 34 graden zon ! Prachtig weer vandaag. Tot het skydeck naar boven gegaan met de lift. Dit is op 300m hoogte. Volledig rond het platform gewandeld en vele fotootjes genomen en genoten van het magnifique uitzicht. Daarna foto's laten nemen (en zelf genomen) in de skybox. Dit is een glazen constructie die aan de zijkant van de toren hangt , waar je op glas staat en waardoor je dus heel diep naar beneden kunt kijken. Gelukkig heb ik geen hoogtevrees meer :-). Nadien het boekje gekocht met enkele van onze foto's erin, heel mooie herinnering.  Beneden nog gewandeld naar de Jelutong Tree ; een boom die meer dan 100 jaar oud is , ze hebben de locatie waar ze de Tower gingen bouwen daarom verplaatst, om deze boom te beschermen.

Daarna zag ik op straat een kraampje waar ze dim sum hadden. Het was 12u30 dus mochten we wel iets eten, al hadden we weinig honger. Ik kocht 6 dimsums en een flesje water voor 2,6€. Daarmee hadden we zelfs genoeg voor deze middag. Verder gewandeld naar het Eco Forest Park. Bestaat vanaf 1906 en het is het enige stukje tropisch regenwoud in Kuala Lumpur. Het is een van de oudste woudreservaten in Maleisië. We hebben twee trails (wandelpaden) gevolgd in dit park. Het voelt echt aan als een klein tropisch bos , en dit midden in een stad, toch speciaal! Mooie bomen gezien, genoten van de rust en de natuur en over hoge hangbruggen gelopen.

Nadien nog veel gewandeld in het centrum van Kuala Lumpur, was op sommige momenten erg warm in de zon, maar we hielden vol! Nog mooie foto's genomen van o.a. De monorail, bepaalde skyscrapers en uitzichten. Omstreeks 15u15 terug op de kamer. Even op adem komen in de airco , wat opfrissen en andere kledij aantrekken. 45 min later naar het zwembad gegaan. Gezwommen (zalig!) en even in de zon gelegen, tot 18u.

Als diner gaan we vanavond naar Naughty nuri's. Een Indonesisch restaurant bekend om zijn superlekkere ribben (van 300 gram!). We namen 1 megagroot rib van 300 g met daarbij 'mee goreng' (noedels met vanalles bij). Als side dish hadden we nog crispy pork belly en rijst met gebakken ajuin. We dronken er allebei een 'lemon grass & ginger drink' bij (1 grote kan waarin 6 glazen zaten voor maar 5€!). Njam Njam, wat hebben we gesmuld. Superlekker en niet duur. Heerlijk toch ! Met volle buik snel even terug naar hotelkamer om 5 min te rusten en daarna een avondwandeling gedaan naar de Petronas Towers en Suria KLCC (shoppingcenter).  We hebben in het shoppingcenter een klein typisch desserthapje van hier gekocht: Talam Ubi.  Met de smaak Padang , die we allebei zo graag mogen. Het kostte amper 30 eurocentjes. :-)  Daarna nog een 'fruit juice' gekocht, een megagrote, die ook maar 3€ kost. Het is hier over het algemeen echt niet duur, echt leuk.

Twee lightshows bekeken aan de fonteinen (zoals gisterenavond). We vinden dat altijd zo gezellig en een zeer mooie afsluiter van de avond. Er heerst daar steeds een gezellige sfeer van mensen en muziek, vermoedelijk zullen we elke avond in KL daar afsluiten :-)

Om 22u terug op de kamer. Nagenieten en napraten over de voorbije dag, waar we mooie herinneringen aan hebben. Blog typen. Rond 23u30 in bedje. Tot morgen !