Dinsdag 19 maart - strandvakantie Batu Ferringhi Parkroyal Hotel

19 maart 2019 - Batu Ferringhi, Maleisië

Opgestaan tussen 7u en 7u30. Douche. Voor de eerste maal ontbijt in dit hotel. Uitgebreide keuze alweer!  Verschillende lokale gerechten maar ook een stand met veel koeken en broodsoorten (o.a. Houtskoolbrood)  (ook koddige mini donuts én custardpudding met vanillesaus wat ik zo ontzettend graag eet ! Njam njam) , een eierstand, een stand met Noedelsoep, Indische stand, heel veel soorten dimsum, fruitsappen, verschillende soorten koffies,  salades, fruit, yoghurt, cornflakes, ... We zaten aan een tafeltje met zicht op de zee. Prachtig om de ochtend mee te beginnen! Hier word je gewoon blij van! We namen onze tijd om te ontbijten; een uurtje. Daarna een korte wandeling gemaakt. Dan naar de kamer om ons te omkleden voor een dagje zon, rust en strand. Twee ligzeteltjes gevonden die niet te dicht bij het kinderzwembad stonden, vlakbij het strand. Hier hebben we de hele dag van 9u30 tot 19u vertoefd. Tussenin uiteraard ook eens gaan zwemmen en eens gaan wandelen. Om 11u had ik (Ann) een full body massage (gratis voor 1 persoon,omdat we platinum member zijn). Het was een stevige, deugddeunde massage van 1 uur. Ik had zelfs zicht op de zee vanuit de massagekamer. Er was zeer aangename muziek en er stond een potje met lekker geurende kruiden en de massagetafel gaf soms warmte waardoor je tijdens de massage niet afkoelt (in de ruimte was airco). Dat was zalig !  Ik was helemaal ontspannen na deze massage. Nadien terug naar de ligzetel en gelezen en wat in de zon gelegen. Het is echt heet, dus we smeren ons goed in en liggen nooit echt lang in de volle zon.  om 18u hebben we elk twee drankjes aan de beach bar gedronken (het was happy hour). We begonnen met een singapore Sling en daarna een witte wijn. Dat was voldoende. Bij zo'n temperaturen drinken wij nooit echt veel alcohol, je voelt dat dan te snel. Vanop onze ligzetel nadien de zonsondergang nog bekeken en om 19u naar de kamer om ons te omkleden voor avondeten.  We gingen eten in Gustoso by the beach: hetzelfde restaurant als gisteren, maar dan buiten, vlak aan het strand. Je hoort de zee terwijl je daar zit. Romantisch! We namen samen de seafood platter. Dit bestond uit (per persoon):  een rock lobster, een sint-jacobsvrucht, een garnaal, een grote mossel, een stuk gegrilde vis en pasta met olie en kruiden. Heel lekker!! Hierbij dronk ik een mixed fruit juice en Thierry een lemon ice tea. Alweer een prachtige dag gehad vandaag. Daarna naar de hotelkamer, opfrissen, dagboek typen, hapje eten van onze minitaartjes en om 23u gaan slapen.

1. Lucresse:
    21 maart 2019
    hoi A&T zonnekloppers nu test als bij jullie toekomt ! leuk he dat jullie zoveel kan kiezen bij een ontbijt en lekker daarbij in Belgie is het simpel hoor .na al die inspanningen
    van vorige dagen doe die massage wel deugd.geniet nog van de ligzetels daar en al de rest.saluu