Donderdag 14 maart - rust- en zwemdagje en afscheid Kuala Lumpur

14 maart 2019 - Kuala Lumpur, Maleisië

Voldoende geslapen maar wel wat vaker wakker geworden. Opgestaan omstreeks 7u30. Douche en ontbijt. Vandaag houden we het rustig. Het is onze laatste dag in Kuala Lumpur en we hebben alles bezocht wat op de planning stond. (Twee jaar geleden hebben we hier ook al veel gezien). We besloten om een dagje te genieten aan het zwembad. Van 10u30 tot 12u30 aan het zwembad en in de zon gelegen, afgewisseld met momenten in de schaduw, want het was warm !! Regelmatig een duik in het zwembad genomen en genoten van het uitzicht op de vele skyscrapers van KL. We waren grotendeels alleen in het zwembad, tof ! :-)

Om 13u lunch in Skillet@163. Een fine dining restaurant met Europees geïnspireerde gerechten maar uitgevoerd op zijn Aziatisch. Drie gangen lunch genomen.  Allebei als voorgerecht sint-jacobsvruchten. Ann als hoofdgerecht Skillet pasta d'aglio : pasta Aziatisch gekruid met drie grote garnalen. Thierry als hoofdgerecht: eend met kroketje van eendenrilette en puree met groentjes. Dessert : allebei : honeycomb (honingraat) met walnoot en eetbare bloemetjes. Allemaal superlekker en verfijnd. Top!! Als drank: Ann: lychee-tea (niet-alcoholisch) en Thierry een Long island Ice tea. Thierry nam nog een cappuccino waar we nog een friandise bij kregen. Zeer geslaagd voor maar 28€ per persoon! (Niveau van 1 Michelinster).

Nadien terug naar het zwembad gegaan van 15u tot 18u. Regelmatig gezwommen om af te koelen. Boekje gelezen.

Daarna nog een stapje gezet naar KLCC (Petronas Towers) , veel rondgewandeld in Suria winkelcentrum (GROOT! 6 megaverdiepingen). We kwamen meerdere foodcourts tegen met tientallen restaurantjes naast elkaar. Gewoon té veel keuze !! Uiteindelijk hebben we ons avondeten licht gehouden omdat we deze middag al lunch hadden. Ik nam een vegetarische wonton noedelsoep met spinazienoedels voor 3,5 € en Thierry had chicken Rice voor 1,7€ en een flesje water. supergoedkoop! Nadien nog wat rond gewandeld en op zoek naar een nagerechtje. Onderweg nog een Japanse boekenwinkel binnen gegaan waar we een tijdje in vertoefd hebben, er waren ook heel veel Engelse interessante boeken. Ik heb 1 boek mee (filosofisch-psychologisch-boeddhistisch). We zijn elkaar onderweg even kwijt geraakt omdat we zo in de ban waren van de boeken ... haha !  Hier hadden ze ook heel koddige, lieve knuffelbeestjes, maar die waren toch wat te duur.  Nadien zoektocht verdergezet voor een nagerecht. Eindelijk in een cake-shop een pandantaartje gevonden. Ik (Ann) ben zot van de pandan-smaak, dus dat moest ik hebben. Thierry hield het gezond met een lychee-watermeloen juice. We hebben dit buiten opgegeten, met zicht op de waterfonteinen en de lightshow in het park met uitzicht op de skyscrapers. Nog vele foto's genomen met de selfistick omdat het onze laatste avond was in KL.

Om de avond volledig af te sluiten hebben we na de laatste lightshow nog een drankje genomen in de Delirium-bar , grappig, want dit is een bar met allemaal Belgisch bier (en ook van andere landen), gebaseerd op ons Belgisch bier: Delirium Tremens. Overal hingen borden met roze olifanten en er stond een supergroot beeld van een roze olifant. Leuk :-). We namen allebei een cocktail gebaseerd op een bier. Ann : El Patrone (met vodka en Floris witbier) en Thierry: Midori dream (met midori, gin en campus premier bier).  Gezellig!

Dan terug naar hotel gewandeld. Rond 23u15 aangekomen. Blog getypt en gaan slapen omstreeks 00u30. Morgen verlaten we Kuala Lumpur en begint een nieuw traject van ons avontuur: Penang , waar we eerst Georgetown zullen doen (deel 1) en nadien Batu Ferringhi (deel 2).  Slaapwel!

1. Els:
    16 maart 2019
    Hoi, waauw wat een belevenissen, ik zie dat jullie er echt kunnen van genieten dat ik fijn om te lezen, wel een zeer goed gevuld programma :-)