Zondag 10 maart en maandag 11 maart - vertrek - vluchten en aankomst KL

12 maart 2019 - Kuala Lumpur, Maleisië

Hoi hoi lezers,

Zondag 10 maart zijn we vertrokken om 12u30 Belgische tijd richting Zaventem. Onze eerste vlucht (naar Doha overstap) had een uurtje vertraging door het Belgische weer (stormwind). Gelukkig hebben we dankzij diezelfde meewind 45 min ingehaald tijdens de vlucht, dus hadden we weinig vertraging bij overstap, de vlucht duurde 5u30min in een Airbus A350 van Qatar airlines. Het eten was lekker en er werd regelmatig drankje zoals water en frisdrank aangeboden zodat we niet dehydrateerden. We keken wat filmpjes en hebben wat gelezen. De overstap verliep vlot. Mooie luchthaven in Doha, groot, met toffe megagrote beelden (zie foto's). Beetje rondgewandeld en dan rustig door security , boarden en even wachten. De tweede vlucht: van Doha naar Kuala Lumpur (Airbus A340) begon wat traag. We hebben een klein uur staan taxiën voordat we konden opstijgen, het is daar het één vliegtuig na het ander dat opstijgt, ongelofelijk. Hierdoor kon ik wel een vliegtuig van Qatar airlines fotograferen dat naast ons aan het taxiën was, tof! (wij vliegen ook met Qatar, maar type vliegtuig was niet hetzelfde). De vlucht duurde 7u30min. Aangezien het een nachtvlucht was, iets minder comfortabel omdat wij sowieso niet veel slapen op een vliegtuig. Wat stramme spieren, koud gehad en vooral de vermoeidheid begonnen we te voelen. Na de snack heb ik geprobeerd om te slapen. Dit lukte met horten en stoten, gelukkig kregen we wel een zakje met oogdoekje, kousjes, en nog wat andere toffe spulletjes. Dat is altijd leuk. Ik had twee fleecedekentjes nodig tegen de kou :-). Al bij al een viertal uur geslapen (Ann), Thierry veel minder (1 uurtje ongeveer). Uiteindelijk maandag 11 maart om 15u35 in Kuala Lumpur aangekomen. Euro's omgewisseld in Maleisische Ringit. Daarna door de douane, wat vlot ging. Valiezen opgepikt en dan naar onze taxi naar het hotel die al geregeld was door Thierry. Het was een grote Toyota waardoor we hoog zaten en goed naar buiten konden kijken. Een ritje van ongeveer 1 uur. De airco stond al serieus hevig, ik had mij al voorzien met een sjaaltje :-). Het was aan het regenen en de wolken waren donkergrijs. Het is 34 graden. Ingecheckt bij hotel Fraser Place. In totaal zijn we nu ongeveer 30 uur wakker. We hebben een grand one bedroom appartment. En deze is écht groot ! 82 vierkante meter. Mooie, zeer ruim appartement met alle confort en grote badkamer met megagrote douche. We zitten tussen verschillende skyscrapers in het centrum van KL. Één gebouw is het EQ building met gekleurde lichtstrepen, daar zitten wij vlakbij. Als je dat op foto's of video's ziet: daar zitten wij dus :-). Eventjes bekomen op de kamer en wat zaken van de valies uitgepakt en daarna was het tijd voor avondeten. We bijten door omdat we pas willen slapen als het hier echt avonduur is. We  zitten hier in de buurt van de lekkere restaurants en zijn al direct gestopt bij het Japans restaurant Senya , vlakbij ons hotel. Leuke straat met veel ambiance, veel volk en ook veel verkeer, maar aangenaam om naar te kijken terwijl je heerlijk aan het genieten bent van sushi, sashimi , gyoza, don, enzovoort. De fotootjes spreken voor zich! Uiteraard hebben we hier ietsje teveel gegeten... maar nadien deden we nog een wandeling om alles te laten zakken. We wandelden via Suria KLCC (winkelcentrum) naar de Petronas Twin Towers waar we nog enkele lightshows met de fonteinen hebben gezien en mooie avondfoto's genomen hebben. Op de foto's staan we wat vermoeid, maar wat wil je na meer dan 30 uur wakker :-) Onderweg ook nog een tuin tegenkomen met verlichte bomen, leuk gedaan !  Als afsluiter nog een 'dessertdrankje' gedronken bij Gravy Baby (ook vlakbij hotel). Ik had een mango passion madness en Thierry een waffle nanalicious (met banaan en nootjes en ijs). Superlekker!!! Daarna waren we echt doodop. Omstreeks 23u40 gaan slapen. De nacht verliep in stukjes, regelmatig wakker, maar al bij al voldoende geslapen.