Maandag 18 maart- transfer naar Batu Ferringhi en verkennen Parkroyal hotel en domein.

19 maart 2019 - Batu Ferringhi, Maleisië

Opgestaan tussen 7u en 7u30. Douche en ontbijt. Voor onze laatste ochtend in Hotel Jen in George Town hebben we beslist om in de club lounge te ontbijten. We hebben bij het ontbijt beneden alles geproefd wat we wilden, dus kiezen we deze keer voor het kleinere ontbijt mét uitzicht over George Town. Uiteindelijk bleek dit ontbijt ook meer dan voldoende te zijn: enkele voorbeelden: lokale noedels, je kon een eitje laten maken (ik had omelet en Thierry een scrambled egg), charcuterie, groenten en fruit, kazen, broodjes en koekjes, yoghurt, fruitsappen, worstjes, dimsum, ... Dit was dus zeker niet weinig! We genoten van onze laatste momenten in de club lounge met prachtig uitzicht. Nadien nog een uurtje aan het zwembad gelegen met een boekje. Het was er rustig, de meeste mensen zijn vermoedelijk op uitstap. Wij hebben na al het wandelen van de voorbije dagen wel even wat rust verdiend :-). Daarna naar de hotelkamer om de valiezen terug in te pakken. We waren even mijn reispas kwijt, dat was alle hens aan dek, even paniek ! Gelukkig gevonden na een kwartiertje, hij lag onder de IPad :-). Daarna uitgecheckt (12u) en met valiezen naar de lobby. We hadden zelf een Grab-taxi geregeld, maar helaas konden onze twee valiezen niet in die koffer (omdat ze haar koffer grotendeels had volgezet met brandstofflessen !). Dan hebben we online een grotere taxi geregeld waar onze valiezen wel in konden. Gelukkig gaat dit via Grab zeer snel, 2 minuten later was die er al! Het was ongeveer een half uurtje rijden naar onze volgende (en laatste) stop in deze reis: Batu Ferringhi, naar verluid het mooiste strand van Penang, we verblijven in het Parkroyal hotel. We checken in om 12u45. We kregen een welkomstdrankje en enkele zoete versnaperingen. Ali was de persoon die ons de uitleg gaf en we kunnen voor alles bij hem terecht. Hehe. We hebben een room upgrade gekregen omdat we Platinum member zijn. We hebben nu een Family seaview room (one bedroom). Een prachtige, mooi afgewerkte, moderne kamer met ruime badkamer met bad en douche, groot bed en bureautje en grote livingruimte met megagrote zetel en een eigen privé tuintje met twee zitstoelen en en graspleintje. We hebben zicht op de zee. Prachtige kamer! We kregen als cadeau voor onze 'anniversary' 4 minitaartjes en 4 pralines en een hele fruitmand. Heel mooie geste ! De service is tiptop hier!  Een wandeling gemaakt door het hoteldomein. Het is vrij groot met een mooi zwembad en mooie tuinen met gezellige hoekjes om te liggen op ligzetels, hangmatten, overdekte korfzeteltjes. Er is zelfs een megagrote schommel waar je samen op kunt zitten, met zicht naar de zee. Het domein komt recht uit op de zee, dus je wandelt van in de tuin het strand op. Dat is een plaatje uit de boekjes ! :-)  We zien ook de zonsondergang vanuit dit hotel. Na de wandeling hebben we twee gezellige ligzetels uitgekozen en zijn we hier blijven liggen van 14u30 tot 17u30. Grotendeels in de schaduw gelegen want het is NOG warmer dan in George Town zelf. We worden er een beetje door overvallen..onvoorstelbaar warm! Zelfs sommige Aziaten zeiden hetzelfde toen we in de lift stonden, dat het hier zo onvoorstelbaar warm is. Vanaf 17u30 hebben we ons verplaatst omdat onze ligzetels vlakbij het kinderzwembad lagen en er toen echt teveel lawaai begon te komen van de spelende kinderen. We kozen toen ligzetels uit aan de andere kant van het domein waar het wat rustiger was. Even later een strandwandeling gedaan om de zonsondergang te zien. Mooi! Daarna naar de hotelkamer en nagedacht wat we zouden eten deze avond. We beslisten om naar restaurant Gustoso te gaan, een Italiaans getint restaurant op het hoteldomein. Ik dronk een tequila margarita en Thierry een mai tai. Als voorgerecht nam ik de pikante mosselsoep (met megagrote mossels erin!) en Thierry de chamipgnonneroomsoep. Als hoofdgerecht nam ik de gegrilde kipfilet met puree en groentjes en Thierry de tagliatelli bolognaise. Zowel voor- als hoofdgerecht was super lekker. Het was genieten van begin tot einde. We sloten af met een soort ijskoffie. Thierry had een Vanilla caramel icecoffee en ik een chocolate banana frappe. Allebei zeer verfrissend en super als afsluiter na dit menu. Alles samen betaalden we hiervoor 28€ per persoon. En dit in een vijfsterrenhotel met alles erop en eraan. Dat is toch echt wel niet duur!  Met een goed gevulde maag en zeer tevreden sluiten we de dag af in een hotelkamer met zeer goede airco (lekker fris!). Om 23u30 gaan slapen. Tot morgen!