Woensdag 20 en donderdag 21 maart - strandvakantie , relaxen

21 maart 2019 - Batu Ferringhi, Maleisië

Telkens opgestaan omstreeks 7u en ontbeten om 8u. We nemen ruim de tijd om te ontbijten, meestal een uur. Mooi zicht op de zee. We genieten van onze mooie hotelkamer, het domein en chillen op een strandzetel.

Op woensdag zijn we 's middags in restaurant Cinnamon gaan lunchen. Ik nam seafood hor fun (typisch gerecht van hier met dikke noedelslierten) en Thierry Chicken Rice. We dronken hierbij een green tea honey (ik) en Thierry de Peach tea. Het was erg lekker en royale portie. De dag begon toen met veel bewolking en donder. Geen echte regen gezien. Het was wel de hele dag heel erg vochtig waardoor het nog warmer aanvoelde dan gewoonlijk. Zelfs de plaatselijke bewoners zeiden dat het erg warm was vandaag. We hebben dan ook niet erg veel in de zon gelegen, maar enkel in de schaduw. En regelmatig eens opfrissen in airco. In de Javana lounge twee cocktails gedronken (monky business en de andere herinner ik me niet goed meer).  'S avonds zijn we naar de avondmarkt (night market) van Batu Ferringhi gewandeld, vlakbij ons hotel. We hebben enkele kraampjes gezien die de standaardspulletjes verkochten die we al vaak zagen op aziatische avondmarkten. Niks gekocht. We kwamen ook een seafood-restaurant tegen, waar je alle seafood nog in de visbakken levend kon zien zwemmen en dan aanduiden als je dit wou eten. Ik vond het nogal zielig voor die beestjes (alle soorten kreeften, speciale grote garnalen, zeekomkommers, megagrote krabben, ...) dus we zijn hier toch maar niet gaan eten. We wandelden terug naar het hotel. We beslisten om pizza te eten in Gustoso's omdat het zo'n goed Italiaans restaurant is van ons hotel en omdat we eigenlijk echt zin hadden om eens iets anders te eten. De pizza wordt hier zelf gemaakt in een pizzaoven. Ik nam een pizza met vijfkazen en Thierry een pizza capriccioca (tomatensaus, ham van kalkoen, olijven, artisjokken en champignons). Allebei waren ze zeer lekker. Ik dronk een Icy minty lime tea en Thierry een grote Tiger beer. We zijn rond 23u gaan slapen, Thierry was zeer moe en sliep al. Ik was nog even in een boekje aan het lezen en heb nadien de lichten uitgedoofd.

Op donderdag zijn we na het ontbijt nog anderhalf uur op de hotelkamer gebleven omdat het opnieuw wat bewolkt was buiten en we genoten van onze mooi gezellige kamer. Toen de zon zich liet zien, hebben we ons omgekleed om naar een ligzetel op het domein te gaan. Rond 10u30 lagen we op onze zetel, met een boekje. We nemen altijd water mee van op de kamer zodat we genoeg vocht binnen hebben. We zijn tot 18u op onze zetels blijven liggen. Tussendoor hebben we nog een duik genomen in het kinderzwembad en Ann is een viertal keer in de waterglijbaan geweest ... en samen zijn we nog in Amazonia geweest, dat is een kinderwaterpark dat erg leuk is opgebouwd met emmers water die op je hoofd leegvallen en beelden van dieren die water uitspuwen enzovoort. Er waren geen kinderen toen, dus lieten wij het kind in ons los en hebben we ons erg geamuseerd met de waterspelletjes :-) :-)  dit was nog een leuke, spontane ingeving dankzij Thierry, hij had voorgesteld om in het kinderzwembad te  gaan omdat dit veel rustiger was dan het grote zwembad. Goed idee dus!  Nadien nog wat in de zon gelegen en gekeken naar alle werkmannetjes die tafels klaarzetten voor een feest. Er waren twee feesten op het domein vanavond: 1 trouwfeest en 1 feest van een Maleisische firma. Als hotelgebruikers hebben wij daar geen last van ondervonden, behalve dat er wat meer luide muziek was, maar dat gaf nog een soort festivalsfeer aan ons verblijf hier, dus dat was helemaal niet erg. Aan de beach bar tijdens de happy hour eerst allebei een white lotus cocktail gedronken en nadien een blue margarita. Allebei lekker. Nadien nog naar het strand gegaan en genoten van de zonsondergang. Even in het zand gezeten, naast elkaar. Onze laatste indrukken van Batu Ferringhi beach in ons opnemen. Nadien nog in de andere lounge (javana lounge - met live muziek van twee zangeressen) elk twee cocktails gedronken en 1 witte wijn. Dit was onze afsluiter wat betreft cocktails. Ons diner hebben we gegeten in Gustoso's , deze keer zaten we buiten, we kunnen al wat beter tegen de warme temperaturen. Ik at fussilli (een soort pasta) met roomsaus en champignons, kip en kaas. En Thierry nam gegrilde lamskroon met puree en groentjes. Beiden weer lekkere gerechten. Thierry nam nog een icy minty lime tea. Ik moest geen drank hebben, was al voldaan. Toen was het al rond 22u en gingen we terug naar de kamer. Nog wat nagepraat en blog getypt. En dan bedje in. Onze laatste dag was prachtig. We hebben volop genoten!  Om 23u30 gaan slapen.

1. Lucresse:
    21 maart 2019
    hoi pendelaars
    jullie laatste dag zag er goed en rustig uit .als ge terug even kind kan zijn geef dat ook een aangenaam gevoel he!verder wens ik jullie goede vluchten en een zachte landing in Brussel.groetjes van het thuisfrond .
  2. Els:
    21 maart 2019
    hoi levensgenieters, leuk om te lezen dat jullie daar lekker eten en kunnen genieten en chillen aan het strand :-) Goed dat jullie de reis mooi konden afsluiten met lekkere cocktails :-) Ik wens jullie beiden goeie vluchten terug :-)