Vrijdag 15 maart - transfer naar Penang (nationale vlucht) en aankomst Georgetown, Penang

16 maart 2019 - George Town, Maleisië

Opgestaan rond 7u. Douche en ontbijt. Ons laatste ontbijt in Fraser Place. We zaten trouwens op het 8e verdiep in kamer 808. (Zwembad op 18e verdiep). Als we ooit terugkomen is dit een zeer mooie kamer ! :-) Enkele fotootjes genomen van het ontbijt. Nadien valiezen gemaakt en nog wat gelezen. Om 11u30 uitchecken en met taxi (geregeld via hotel) naar luchthaven voor de nationale vlucht naar Penang met Air Asia. Rit naar luchthaven duurde ongeveer 50 minuten. Het inchecken deden we al online. Eerst printen we onze bagage-tags af en daarna zetten we onze valiezen op de band (allemaal zelf te doen, met automatische toestellen). Door de controle (ging vlot) en dan nog een 40 minuten wachten tot boarden. Alles ging vlot. Ondertussen blog typen :-). Om 13u05 vertrek van de vlucht van KL naar Penang. Vlucht van 55 minuten. Terug valiezen ophalen en met geregelde taxi naar hotel. 35 minuutjes rijden. Aankomst omstreeks 15u in hotel Jen in Georgetown, Penang. Inchecken in club lounge met een drankje en enkele hapjes (het is nu net tea-time). Daarna naar de kamer, enkele fotootjes nemen en dan aankleden voor een goede wandeling doorheen georgetown stad. Van 16u30 tot 18u20 hebben we gewandeld. We hebben al een deel van de leuke street-art gezien die overal op de muren te vinden is en gepasseerd langs Little India. Tof!

Om 18u35 naar de club lounge tot 19u45. Hapjes, allerlei dranken (niet-alcoholisch én alcoholisch). En mooi uitzicht over de stad.

Nadien nog een wandeling in het donker gedaan, van 20u15 tot ongeveer 22u. Nog street art en tempels gezien die mooi en gezellig verlicht waren en de clan jetties met veel lichtjes (li Jetty).

Vandaag meest gewandeld van alle dagen! 11,5 km in een zeer warm en vochtig klimaat. En we voelen het aan de voetjes en benen. Zweten geblazen! Morgen rest van street art doen. Rond middernacht gaan slapen.

Aja, de muggenbeten blijven toenemen. Ik zit nu op ongeveer 43 en Thierry op 32... heel lang geleden dat ik er nog zoveel gehad heb! Het is trouwens ook erg lang geleden dat we het klimaat zo ontzettend warm en vochtig vonden en dat we er echt allebei van zweten. In Kuala Lumpur was het niet zo extreem heet.

1. Els:
    16 maart 2019
    hoi, weer een toffe dag gehad lees ik, goed dat de transfer naar Penang vlot is verlopen :-)
    De street art was wel mooi, gezien via foto's :-) Heb je geen muggenspray mee? Wel vervelend zoveel muggenbeten ! Veel plezier nog :-)