Woensdag 13 maart - Lake Gardens Kuala Lumpur

13 maart 2019 - Kuala Lumpur, Maleisië

Voorbije nacht goed geslapen, onze kamer is rustig gelegen, we horen weinig tot geen lawaai 's nachts. Heel vroeg in de ochtend horen we natuurlijk wel de gebeden van de Moskee, maar dat duurt een 10 minuutjes en is dan weer gedaan, dat went wel. Om 7u is Thierry opgestaan, Ann om 8u (kon er niet goed uit :-) ). Douche en ontbijt. Om 10u vertrokken voor onze uitstap van vandaag. Te voet naar de bushalte van de GoKL (gratis busservice die in centrum Kuala Lumpur rijdt). We moesten 1 overstap doen.  Ongeveer een uur met de bus gereden. Omstreeks 11u aan de halte gekomen vanwaar we naar de lake Gardens kunnen wandelen (ook wel genaamd: Tun Abdul Razak Heritage park). Het is zeer warm om te wandelen, maar we hebben ons goed ingesmeerd. De gardens zijn prachtige uitgestrekte plantentuinen uit het einde van de 19e eeuw die waren aangelegd als rustig woongebied voor de Britse elite. Vandaag de dag is het het grootste en populairste park van de stad. We hebben ongeveer 8 km gewandeld doorheen dit park. We hebben o.a. De botanische tuin gezien, een medicinale kruidentuin, een meer met fonteinen, een tuin met speciale bomen, een bamboehuis, de 'sunken garden' die lager ligt dan de rest, de baobab-bomen, het amfitheater en we hebben het planetarium bezocht en het conservatory en de hertentuin en kippentuin. Allemaal zeer mooi aangelegd en onderhouden. Prachtig om te bekijken. Veel mooie foto's kunnen trekken. Aangezien het hier pas volgende week schoolvakantie is, is het nog erg rustig, heerlijk !! Voor de voetjes en beentjes was het wel een beetje vermoeiend maar dit park is echt een bezoek waard!  Tot 14u30 hebben we daar gewandeld (geen lunch genomen, geen honger). Dan de bus terug genomen naar de buurt waar ons hotel ligt. 45 min rijden. Omstreeks 15u20 terug op de kamer. Even opfrissen, water drinken en genieten van de airco na zovele uren in de hitte gewandeld te hebben.

Om 17u20 te voet vertrokken naar de heli-lounge. Dit is een loungebar met prachtig uitzicht over Kuala Lumpur (op een voormalig helicopter platform). Het is op de 36e verdieping. Eerst koop je een drankje in de bar op de 34e verdieping en nadien mag je met je drankje via de trap naar de 36e verdieping en dan sta je op het helicopterplatform. Helaas begon het net te regenen toen we boven stonden. Heel snel enkele foto's genomen, die zelfs nog heel goed gelukt zijn en toen het te hevig begon te regenen zijn we door gegaan. We zijn hier een klein uurtje geweest. Dan te voet naar een Thais fine dinining restaurant (dat toch goedkoop is) , genaamd Tamarind Hill. Mooi ingericht en gezellig restaurant met zeer lekker Thais eten.

Als voorgerecht had ik een glasnoedelsalade met zeevruchten en Thierry had een plateau met meerdere Thaise voorgerechten (gefrituurde garnalen, springroll met eend, satay en hapje met fruit en een kippenballetje.) Beide voorgerechten waren lekker! Als hoofdgerecht nam ik inktvis met tamarindesaus en Thierry eend met gember en chili. Hierbij hadden we basilicumrijst. Het was echt smullen, superlekker!  Afsluiten doen we met een dessertje: ik een mango-sticky Rice en Thierry banana fritter (gefrituurde banaan met bolletje ijs, nootjes en chocolade. ) Allebei topdesserts !  We namen ook enkele lekkere drankjes: lemongrass juice, singapore Sling, monsoon (gemberdrank met honing) en een sprite.  Heel lekkere en mooie avond gehad in dit restaurant. We zaten aan een tafeltje buiten (wel overdekt) waardoor we toch in de zwoele temperatuur zaten, wat het des te gezelliger maakte.

Met een goed gevuld buikje wandelen we terug richting hotel. Vanavond blijven we even 'thuis' omdat het ondertussen al 20u30 is en we blog nog gaan typen en ook graag nog even willen genieten van onze living in onze hotelkamer. Onze voetjes zijn moet, dus we kruipen even gezellig in de zetel voor 2 à 3 uurtjes.  Maar eerst onze muggenbeten verzorgen want die jeuken nu enorm en het zijn er al veel geworden.. Thierry zit op 18 muggenbeten en Ann op 28 !

Omstreeks 23u zullen we de oogjes sluiten... wat vliegen de dagen snel vooruit zeg !!  Slaapwel, tot morgen!

P.s. Onder video's kan je enkele videos zien die we dinsdag gemaakt hebben!