Kuala Lumpur en Singapore reis juni 2017 - Dag 11

12 juni 2017 - Singapore, Singapore

Maandag 12 juni

Opgestaan om 8u, deze ochtend ontbijt in de clublounge op verdieping 38.  Bij het ontbijt beneden zouden we waarschijnlijk toch teveel gegeten hebben :-) en in de lounge was het super rustig en alweer genieten van het mooie uitzicht met de opkomende zon. Daarna vertrokken naar Sentosa-eiland. Dit is eigenlijk een soort amusement-eiland voor zowel kinderen als volwassenen. Er zijn meerdere parken en attracties, heel wat restaurants, hotels... Het is er wel nog wat duurder dan in Singapore zelf (en Singapore is al niet goedkoop). We hadden gisterenavond nog online tickets gekocht voor Madame Tussaud's +  'Images of Singapore' en ook voor Universal Studio's. Dit hadden we vorige keer niet meer kunnen doen. Door online tickets te kopen hebben we 20 € uitgespaard en moesten we niet aan de lange ticket-counter aanschuiven. Madame Tussaud's vind ik persoonlijk niet zo speciaal, maar het hoorde automatisch bij de attractie van Images of Singapore, dus deden we het sowieso. Er stonden verschillende wassende beelden van bekende figuren uit Azië  (eerste ministers van Singapore, Mao Zedong , Bollywoodsterren,...maar ook uit de rest van de wereld, zoals Angelina Jolie, Barack Obama, Mohamed Ali, Ronaldo, ...) enkele foto's genomen. Nadien Images of Singapore gedaan: men zou de geschiedenis van Singapore op een interactieve en 'live manier' uitbeelden. Eigenlijk viel dit een beetje tegen. Het was nogal flauw. De informatie die men gaf, wisten we allemaal al. Ach ja, geen probleem. Dan naar Universal Studio's. Er was al veel volk toen we binnen gingen en op de meeste attracties was het 30 min , 1uur of zelfs 2 uur aanschuiven. Dat waren we dus niet van plan, dus hebben we eerst grotendeels het hele park afgewandeld en vooral veel rondgekeken en foto's genomen. Toen we een attractie zagen met 'maar' een wachttijd van 15 minuten, gingen we daar aanschuiven. Het was een 4D film (met brilletjes) van Shrek. Tijdens de show bewegen de stoelen mee en af en toe voel je water of wind voor of achter je, wat maakt dat je nog meer in het verhaal zit. Was leuk gedaan. Nadien nog twee andere attracties gedaan (Madagaskar en Sesam straat) de meer rustige, met bootjes/ ruimtescheepjes. Wij zijn meer voor de rustige attracties :-). De hevige rollercoasters laten we aan ons voorbij gaan (we genieten er wel van om ernaar te kijken). Bij ons online ingangsticket kregen we een bon voor 1 foto. We hebben ons laten fotograferen bij twee pinguïns van de film Madagaskar. Leuk aandenken die foto!  Het was opnieuw erg warm dus zochten we een redelijk fris plaatsje om even uit te te rusten en dat deden we in de 'Gloria's Snack Shack' (van het nijlpaard van Madagaskar) met zicht op de rollercoasters, met een koele lemon iced tea. :-) Na een kleine 4 uur waren we rond in het park. Toen we buitengingen zagen we een Din Tai Fung restaurant (dim sum keten). Aangezien we nog niks hadden gegeten sinds deze ochtend besloten we om enkele dimsums te eten: wan tan balletjes in kipbouillon, siu mai met varkensvlees en garnaal, dimsum met bonen+garnaal en gyoza. Dat smaakte alweer !! Gelukkig zijn dat vrij kleine en nog relatief gezonde hapjes en zit je daar niet overvol van. :-)

Met de MRT terug naar het hotel, ongeveer 30 minuten onderweg. We hadden nog een klein half uurtje voor de teatime in de lounge en dat hebben we nog snel meegenomen :-) enkele hapjes gegeten met een koffie. Daarna terug naar de kamer en opgekleed voor de cocktail hour in de lounge, vanaf 18u. We zijn er al om 17u30 gaan zitten zodat we een mooie plaats hadden, want gisteren zat de lounge erg vol. Op dat moment heb ik dan ook het blog aangevuld, ideaal met een drankje, hapje en met uitzicht op Singapore. Daarna weer voldaan terug naar de kamer en napraten over de voorbije dagen.