Kuala Lumpur en Singapore reis juni 2017 - Dag 12

13 juni 2017 - Singapore, Singapore

Dinsdag 13 juni

Rond 8 u opgestaan. Ontbijt in lounge. Het was er heerlijk rustig. Daarna nog even in de hotelkamer vertoefd. Omstreeks 10u30 vertrokken naar Gardens by the Bay met de MRT. Gardens by the bay is een groot park met verschillende groene themaparkjes zoals : palmbomentuin, web of live (bomen in de vorm van dieren), tuin gewijd aan specifieke soorten bomen, chinese rotstuin, Indische tuin, Maleisische tuin, en 'supergrove' trees. Dit zijn megagrote door mens gemaakte bomen die bedekt zijn met allerlei soorten planten, waartussen een hangbrug was van zeven verdiepingen hoog waarop je kon rondwandelen. Dit hebben we gedaan. De hangbrug bewoog een heel klein beetje, dit was toch even wennen op zo'n hoogte :-)

We hebben daar een kleine 4 uur rond gewandeld. Het was erg warm en vochtig, continu zweten geblazen... toch trots dat we hebben doorgezet :-)

Nadien te voet terug naar het hotel gewandeld, via Marina Bay Sands hotel (enkele foto's binnen genomen ook) en shoppingcenter van Marina Bay.  Rond 15u terug in hotel. Dan ben ik even aan het zwembad gaan liggen en Thierry bleef op de frisse hotelkamer. Tot 17u. Dan opgekleed en naar de lounge voor een avond cocktail. We namen slechts enkele kleine hapjes deze avond omdat we diner hebben in het Chinees restaurant Summer Pavilion van het Ritz Carlton hotel. Het restaurant heeft 1 Michelinster. We aten een menu en dronken daar Oolong Thé bij. (Hier drinken wij zelden wijn omdat we gewoonweg in België/Frankrijk de beste wijn hebben, omdat het hier veel duurder is voor wijn én omdat je het dan nog veel warmer krijgt in deze hete temperaturen...dat is niet aangenaam ;-) ) het menu was lekker. We hebben (uit nieuwsgierigheid) nog eens rondgewandeld in de lobby en de andere restaurants van het Ritz Carlton. Ze profileren zich als een zeer chique hotelketen. We vonden het hotel eigenlijk niet zo indrukwekkend. De restaurants waren druk en vol en de lobby was niet erg imposant en zeker niet gezellig. De lobby van ons hotel is veel mooier en gezelliger ! :-)  Te voet terug naar ons mooie hotel gewandeld. :-) Om half tien terug op de kamer. Blog gemaakt, foto's nog eens bekeken, mail gestuurd naar collega's op het werk en om 23u gaan slapen.