Kuala Lumpur en Singapore reis juni 2017 - Dag 10

11 juni 2017 - Singapore, Singapore

Zondag 11 juli

Dag trouwe volgers ! Vandaag weer rond 7u opgestaan. Dan ontbijtbuffet (geproefd van Singaporees, Indisch, groentesalades en wat fruit). Nadien beslist om het even rustig aan te doen. Een drietal uur aan het zwembad gelegen, boekje gelezen, beetje rondgekeken. De zon was niet te fel (veel wolken), eigenlijk wel best zo, te hevige zon is ook niet gezond.

Het rugbyteam van Italië (dat gisteren een match gespeeld heeft in Singapore) verblijft in ons hotel en ze moesten trainen in het zwembad...grappig zicht om naar te kijken: stoere mannen die 'onnozele' oefeningskes moeten doen. Toen enkele van die mannen bij ons in de lift stonden voelde ik me nogal klein (die zijn enorm groot en breed!). De rustpauze deed ons goed. Na enkele uren vonden we het voldoende en wilden we weer op uitstap :-)

We beslisten om naar Haw Par Villa te gaan, dat is een soort park met beelden (die verhalen vertellen) gebouwd door de uitvinder van de tijgerbalsem, als schenking aan Singapore en als herdenking aan zijn familie. Het park vertelt levensverhalen; over wat je wel en niet mag doen en over waarden en normen in het leven, vooral boeddhistische en hindoeïstische vertelsels. Zeer mooi in beeld gebracht en groot ! Alweer veel trappen gedaan... *zucht* :-) het was er zeer rustig, wel eens leuk als je uit de drukke stad komt.

We hebben gisteren en vandaag veel met de metro (MRT) gereden, we gebruiken onze EZlink Card heel goed, zeer handig !

Na deze uitstap hebben we ons opgefrist in de kamer (het was zeer vochtig en warm bij haw par villa, we hebben heel wat gezweet toen). En dan opgekleed voor private dining bij Xi Yan restaurant. We vertrokken met de taxi om niet bezweet aan te komen. Gelukkig zijn taxi's hier niet heel erg duur. We aten een acht-gangenmenu, keuken: Kantonees-fusion. Zeer lekker met kwaliteitsproducten en typische bereidingswijzen van deze keuken. Er waren o.a. Hokkaido schelpen, kreeft, speciale paddestoelen, truffel, ... op het menu. We waren trouwens de enige tafel deze avond, dus het was écht wel volledig private dining ! Speciale ervaring. Aangezien het diner heel vlot ging (alle gangen hadden we na anderhalf uur al op) besloten we om met de MRT terug naar het hotel te gaan, zodat we ook nog wat wandelden om de calorietjes terug te verbranden :-). Toen we bijna aan het hotel waren, passeerden we in een shopping center nog een Japanse winkel. Daar zijn we tijd uit het oog verloren..meer dan een uur hebben we daar rondgelopen. Die Japanse winkels zijn echt ongelofelijk wijs en cool !! Al die toffe, kleine spulletjes: stickers, stempels, bouwpakketjes, schrijfboekjes, verzorgingsproducten.... je houdt het niet voor mogelijk wat zij allemaal uitvinden !! En het is nu voor ons nog extra leuk omdat ik af en toe al enkele Japanse tekens kan lezen op die verpakkingen , tof !! Ik kijk echt zo uit naar de Japanse taallessen !! Ik heb twee schriftjes gekocht om de tekens te oefenen tijdens de les :-)

Uiteindelijk om 22u15 terug op de kamer gearriveerd. Rustig nog genoten van de prachtige skyline , blog getypt en om 23u30 gaan slapen.