Kuala Lumpur en Singapore reis juni 2017 - Dag 4

5 juni 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Maandag 5 juni

Opgestaan rond 8u15, frisse douche en ontbijt en om 10u vertrokken met onze taxichauffeur (en gids van de dag) Ragu. Eerste bezoek: de Thean Hou temple (op een heuvel). Een grote chinese tempel van waaruit je ook een mooi uitzicht hebt op KL. Er heerste een serene, rustgevende sfeer.

Gepasseerd langs het nationaal paleis waar we enkele foto's trokken. Dan de butterfly garden (vlindertuin) en de bird garden (grootste openlucht volière ter wereld) bezocht. Zeer mooi en aangenaam in de groene, natuurlijke omgeving van de lake gardens. Heel wat mooie vlinders en vogels gezien. Het was er wel erg warm en vochtig...nadien even uitblazen in de airco van de taxi :-)

Even gestopt bij een leather shop waar ik een handtas heb gekocht. Daarna naar het War monument (oorlogsmonument) waar de slachtoffers worden herdacht van de oorlogen waaraan men hier heeft deelgenomen.

Bezoekje gebracht aan de Nationale Moskee. Omdat er gebeden bezig waren, gingen we niet naar binnen, maar we hebben toch de buitenzijde gezien.

Onderweg een fotostop bij het 'railway station' (mooi authentiek gebouw) en in little India (brickfields), de regio waar de Indiërs wonen.

Dan naar de tinfabriek waar we een rondleiding kregen, de mensen aan het werk zagen en nadien tin konden kopen. Kuala Lumpur is ontstaan als een tin-ontginningsgebied. Twee mooie tinnen drinkbekertjes gekocht als aandenken. Dan nog een batik winkel bezocht.

We sluiten af met de batu caves : een hindoetempel die zich in een grot bevindt. Indrukwekkend maar erg veel trappen te doen in deze hitte :-)

Tijdens de uitstappen hebben we veel gepraat met Ragu. Hij vertelde over zijn leven in Kuala Lumpur. Telkens we een uitstap deden wachtte hij mooi op ons vlakbij de ingang. Super handig, zo'n taxi voor een hele dag !!

Zeer geslaagde dag met veel uitstappen en bezienswaardigheden.

Om 17u30 terug aan het hotel. Even uitrusten en opfrissen. Dan diner in restaurant skillet@163 , een gastronomisch Aziatisch-Frans restaurant. Zeer lekker en verfijnd vijfgangenmenu gegeten (het smaakte want we hadden enkel een klein ontbijt gegeten vandaag). Het restaurant bevindt zich in hetzelfde gebouw als ons hotel, dus we moesten ons niet meer verplaatsen met vervoer, zeer makkelijk! Top afsluiter van alweer een leuke dag. Vakantie is toch genieten ! :-)

Nu nog even nagenieten op de hotelkamer , beetje lezen  en dan terug bedje in.

Morgen zeer rustige dag gepland.