Kuala Lumpur en Singapore reis juni 2017- Dag 3

4 juni 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Zondag 4 juni

Goed geslapen, klaar voor een nieuwe dag in KL! Na het ontbijt vertrokken met de (gratis) bus naar Chinatown. Wandeling gedaan in de vele kleine steegjes en tussen alle kraampjes die souvenirs, handtassen, prullaria, en veel soorten etenswaren verkopen. Ook een Hindu tempel en Chinese tempel bezocht. De authentieke shophouses gezien (van in de koloniale tijd dat de Portugezen en Nederlanders hier zaten).

Daarna met de bus naar Bukit Bintang gegaan, dit is de regio voor eten en shopping. We hebben een typische chinese dim sum lunch gedaan. We waren de enige westerlingen in het drukke, chaotische Chinese restaurant dat volledig vol zat. Het was er een drukte van jewelste. De Dim Sum was lekker en ook leuk gemaakt (in de vorm van een muis, een varkentje, een zwaan ... grappig :-) ) We aten elk 10 stuks dim sum en hadden meer dan voldoende ! Daarna nog een hele tijd gewandeld in het shopping center Fahrenheit 88 en Pavilion. Winkels, winkels en nog eens winkels... ongelofelijk hoe groot deze winkelcentra zijn, ik blijf ervan versteld staan. Ik heb niks speciaals gekocht. De prijzen zijn hier vergelijkbaar met die in België. Rond 15u terug op de kamer. Even tijd genomen voor een rustpauze en wat uitblazen van de warmte. Vandaag is het een bewolkte dag zonder zon, maar de temperatuur blijft nog steeds zeer warm. Na het dutje nog even aan het zwembad gezeten (de zon kwam voor een kwartiertje achter de wolken uit) en daarna opgemaakt om te gaan eten in het Atmosphere 360 restaurant van de Kuala Lumpur Tower (Menara KL). Met de taxi naar het restaurant. Eerst op het observation deck genoten van het uitzicht op KL en nadien tot bovenaan de toren met de lift naar het restaurant. Dit bevindt zich op 250 meter hoogte en je ziet volledig over Kuala Lumpur uit. Het restaurant draait rond in 2 uur tijd. We hadden een tafeltje aan het raam en konden ook de zonsondergang zien. Mooi !! Het eten was in buffetvorm. Het heeft gesmaakt. Daarna te voet terug gewandeld tot het hotel. Om 23u bedje in !