Kuala Lumpur en Singapore reis juni 2017 - Dag 9

10 juni 2017 - Singapore, Singapore

Zaterdag 10 juni

Om 7u liep onze wekker af, maar we werden automatisch wakker van muziek en lawaai uit speakers. Ze lijken hier aan het oefenen te zijn voor één of ander evenement. Ze beginnen er wel erg vroeg in de ochtend aan! Opfrissen en dan ontbijtbuffet (deze keer in het restaurant beneden met uitgebreid buffet). Amai en nog eens amai. We hebben al veel grote ontbijtbuffetten gezien, maar dit slaat toch alles: er komt maar geen einde aan, zoveel verschillende standen en soorten eten: Japans, Westers, Singaporees, salades, broodjes, koeken, pannenkoeken, wafels, eitjes in alle soorten en maten, Indisch, fruit- en groentenschotels, yoghurtsoorten, muesli in alle soorten....echt niet normaal. Toen ik gedaan had met het ontbijt had ik het gevoel dat ik bijna niks had gegeten (terwijl ik driemaal was terug gegaan!), ongelofelijk hoeveel keuze hier is en allemaal ook van zeer goede kwaliteit. Geen wonder dat dit restaurant tot één van de beste ontbijtrestaurants van Singapore gerekend wordt.

Na het ontbijt nog even op de kamer het eten laten zakken en van het uitzicht genoten. Rond 10u vertrokken naar Chinatown met de MRT. We hebben een EZlink MRT kaart gekocht zodat we makkelijk en om het even waar en wanneer de MRT op en af kunnen en overal naartoe kunnen. Superhandig. Eerst en vooral naar het Chinatown Heritage Centre gegaan. Hier laten ze in een echte 'shophouse' (typische oude huisjes van Chinatown van de jaren '50) zien hoe het leven er toen aan toe ging bij de Chinezen die geëmigreerd zijn naar Singapore. De omstandigheden waarin zij toen moesten leven zijn onvoorstelbaar. De tentoonstelling was zeer interactief met een begeleidende mediaset met uitleg en beelden. Je voelde je alsof je terug in die tijd werd gebracht. Het was om even stil van te worden.

Nadien brachten we nogmaals een bezoek aan de Singapore City Gallery (Twee jaar geleden ook gedaan, maar ik wou de maquette nog eens zien). We bekeken vooral wat ze nog allemaal gaan bijbouwen de komende jaren en dat is niet te bevatten.... tientallen wolkenkrabbers , grote appartementsblokken, winkelcentra ... over enkele tientallen jaren staat het hier helemaal bomvol!

Nadien in de typische straatjes van Chinatown rond gelopen met alle kraampjes met souvenirs, T-shirts, snuisterijen ...  dan naar Maxwell foodcourt om Haianese chicken Rice (typisch gerecht) te eten en een gefrituurde banaan. Lekker ! Verder gewandeld naar het kleine restaurantje dat een Michelinster kreeg. Er stond een kleine wachtrij, wij zijn er niet gaan eten, we hadden al lekker gegeten in de foodcourt.  Even later begon het een beetje te regenen (lichtjes) en zijn we terug de metro in gegaan tot aan Suntec shoppingmall. Het was ondertussen al 15u en we hadden gepland om in Din Tai Fung enkele dimsums te eten (ons avondeten is toch vrij licht in de club lounge straks) . Het was 15 minuten wachten tot we binnen konden en dan nog eens 25 minuten wachten op de dimsums, maar het was het wachten meer dan waard. Echt lekkere dimsums daar. Din Tai Fung is een grote keten in Azië , de restaurants zitten vaak overvol en hebben lange wachtrijen...maar wij weten waarom :-)

Dan terug naar de kamer om weer te bekomen van een goed gevulde dag. We hebben alweer veel gewandeld, we voelden dit echt wel in onze benen en voeten. Ik ben plots in slaap gevallen en heb een klein uurtje in bed gelegen, helemaal doodop :-) nadien terug wat meer energie. Om 18u opgekleed naar de Club Lounge , cocktail en wijntje gedronken met de bijhorende luxe hapjes. Alweer voldoende gegeten voor vandaag :-) Om 20u met de metro naar Marina Bay Sands om te kijken naar de lightshow van gardens by the bay. We moesten nog een eindje wandelen voor we er waren en het was er erg warm en vochtig en drukkend...vrij lastig. Ook veel volk dat slenterde...de show zelf duurde maar een 9 minuten en was niet zo spectaculair, maar we zijn eens in de mooie omgeving van de tuinen met de speciale megagrote bomen geweest.

Ik wist dat er in de omgeving ook een dancefestival gaande was en even naar die buurt door gewandeld. Heel onverwacht konden we het podium met DJ Tiesto zien en de muziek prima horen vanop de straat. Er stonden al enkele andere jongeren te dansen op de stoep en dus deed ik dat ook :-) Zo hebben we daar ongeveer een uur staan luisteren, kijken en dansen naar DJ Tiesto, zonder toegangsticket ;-)  Dan voldaan met de metro terug naar het hotel. Omstreeks 22u30 waren we terug. Blog afwerken, douchen en snel bedje in !!