Dag 8 - Orchard Road , Botanical Gardens , The Rabbit Stash

27 juni 2015 - Singapore, Singapore

We voelen ons vandaag een pak beter. Ik neem 's ochtends foto's van het ontbijt in het hotel. Nadien vertrek naar Orchard Road  (de straat met mega shopping centres. De straat is ongeveer 6 km lang ...) (wat we normaal gisteren zouden gedaan hebben). Eerst de zijstraat 'Emerald Hill' ingewandeld om enkele fotootjes te trekken van de duurste 'shophouses' (die nu woonhuizen geworden zijn) in de regio. Deze huisjes (die bij ons zouden doorgaan voor gewone rijhuisjes) kosten hier miljoenen Singapore Dollars. Het bewijs dat hier rijken wonen, zie je aan de auto's in het voortuintje ... (die er eerlijk gezegd duurder uitzien dan de huisjes zelf ...)
Nadien even in het Ngee Ann City centre binnen gegaan. Alweer vele merkzaken. Dat was ik snel moe. Even roltrapje op en af en terug weg. Nadien nog een winkel van 'Gundam'-figuren geweest, dit is wel wijs. Er staan daar levensgrote figuren en de ontwerper heeft er zelfs één speciaal voor 50 jaar Singapore ontworpen (die helaas niet verkocht wordt). Dat is ook de reden waarom er zo'n robot-achtige wezens voor de ingang van Ngee Ann City Centre staan :-). Wat mij betreft hebben we genoeg zien van het shopping-gedeelte (not my kind of thing).

Nu met de MRT (metro) naar de Singapore Botanical Gardens. Amai, wat was het daar warm en vochtig, enorm. Na 500m wandelen wist ik niet of ik nog verder wou (op het bordje richting Orchid garden stond toen nog 1,4 km wandelen....) Maar doorgebeten en uiteindelijk toch de hele Botanical Garden gedaan, wat groot is ! Ik denk ongeveer een 5 km gewandeld bij deze hele uitstap en hier is dit voor een westerling lang! Vele onderdelen gezien: de health garden, de Orchid garden, de Ginger Garden. Ik heb ook mijn favorietjes, de heliconia's héél veel gezien. Dit was een rustgevende uitstap, maar wel vermoeiend aan de voetjes. Blij om nadien heel even in het hotel de beentjes omhoog te kunnen leggen.

Nadien opgefrist om te dineren in The Rabbit Stash. Een restaurantje in het Wangz Hotel in een district waar we nog niet zijn geweest (Tiong Bahru - artistieke wijk). Leuk boutique hotel met bovenaan dus het restaurant. Zelfs naar de restaurants gaan we met de MRT ! (enkel van en naar de luchthaven nemen we een taxi, anders nooit, de MRT is hier heel makkelijk, als je hotel uiteraard niet te veraf ligt van een station).
Dit diner was echt top! In België zou dit 1 à 2 Michelinsterren krijgen. Ook het thema (Rabbit) was leuk. De kok stamt uit het jaar van het konijn, vandaar. Verfijnd gastronomisch menu met uiteraard Franse accenten maar vanuit een Aziatische basis vertrokken. Heerlijk. En, nadien goed geslapen en alles goed verteerd, we zijn er dus helemaal terug bovenop! :-)