Dag 9 - Singapore Zoo , Lau Pa Sat , Marina Bay

27 juni 2015 - Singapore, Singapore

In voormiddag naar de Singapore Zoo gegaan. Ook hier was het, net als in de Gardens gisteren, erg bedrukkend warm. Zelfs de Aziaten zweten hier continu. Op een tweetal uurtjes het grootste deel van de zoo bezocht. Aangenaam, maar niet echt veel specialer dan de dierentuinen bij ons. Na de busrit en de MRT rit (nu toch wel enige tijd onderweg, want de zoo ligt niet in het centrum, maar er vrij ver buiten) nog naar Lau Pa Sat gegaan. Dat is een Hawker Centre (foodcourt) in het financial district. Het was hier nu rustig omdat de middaglunch gedaan was (14u30) en omdat het zaterdag is en er dus weinig business-people in deze wijk zijn vandaag. Heel leuk om foto's te nemen en zelf terug iets te proeven. Gegeten: Laksa (een pikante noedelsoep van de Peranakan-cultuur in Maleisië die overgekomen is naar Singapore). Heel lekker, maar inderdaad spicy. Nu, dat kan even geen kwaad, want spicy helpt je om tegen de hitte te kunnen en inderdaad, nadat ik ze had gegeten, voelde de temperatuur iets aangenamer. Nadien nog enkele vietnamese springrolls gegeten. Totale kost: ongeveer 5€. Een foodcourt valt echt goed mee van prijs. De avond-diners zijn helaas heel wat duurder, vaak zelfs duurder dan bij ons (omdat ze alles moeten invoeren). Nog een kleine wandeling in het financial district gemaakt en met de MRT terug naar hotel.  Enkele uurtjes rust en opfrissen in de kamer en dan naar Marina Bay (One Fullerton Pavilion) om te kijken wat we vanavond gaan eten. (diner wat we normaal hadden gepland hebben we geannuleerd, we hebben hier wel genoeg gastronomisch gegeten nu).
We hebben vanavond op een terras met zicht op Marina Bay Sands gegeten (Ying -restaurant, taiwanese kok). Eerst enkele Siu Mai (gestoomde dim sum) en daarna garnalen en schelpdiertjes met een zeer zacht sausje. Lekker en mooi uitzicht. De hele baai was afgesloten vanavond voor boten. Dit had te maken met het vuurwerk voor 9/8 dat ze aan het proefdraaien zijn, we hebben dus toevallig een mooie vuurwerkshow gezien vanaf het tafeltje waar we aten. Zeer gezellig. Nadien nog een wandelingetje gemaakt. Terug naar hotel, blog getypt, en nog een koffietje gedronken op balkon van hotelkamer. Dat is iets wat wel jammer is in België, dit kan je in België niet meer doen om 23 of 24 u (op enkele warme dagen na), maar hier kan dit elke avond, en steeds lekker zwoel, geen koude wind. Heerlijk.
Morgen laatste volledige dag in Singapore. Maandagavond om 20u terugvlucht richting België...wat gaat het snel zeg!!
(de foto's staan niet helemaal in volgorde, sorry daarvoor, beetje moeilijkheden gehad met het uploaden omdat de zoo-foto's overbelicht zijn...)