dag 1 - verkenning met de Hippo Tours

19 juni 2015 - Singapore, Singapore

Bij dit reisverhaal horen de foto's van dag 1. De meeste foto's zijn vanop de bus getrokken, moest snel gaan :-) . De volgorde van de foto's is willekeurig (niet in volgorde geplaatst).

Na twee lange vluchten (eentje van 7 uur en eentje van 8 uur) aangekomen op vrijdag 11AM plaatselijke tijd (5u s ochtends in België). Eigenlijk doodmoe, maar omdat we snel moeten wennen aan het ritme in Singapore, verplichten we onszelf om door te bijten en pas rond het avonduur van Singapore te gaan slapen. Snel de valiezen oppikken, taxi naar het hotel genomen (zeer makkelijk cueing-systeem waarbij een mannetje je de taxi-nummer doorgeeft en aanwijst, gewoon instappen en wegwezen!).
Inchecken in het hotel lukte nog niet omdat de kamer nog niet vrij was, we waren te vroeg. Geen probleem, het plan was om de stad te verkennen, dus is het nu het ideale moment om de hop on-hop off Hippo (bus) tour te nemen. Zowel de gele, rode als bruine toer heb ik gedaan. Indrukwekkend... je wordt er stil van.
Zovele architectonisch mooie gebouwen (zowel koloniaal als supermodern), veel groen, heerlijke geuren van de food courts (hawker centers) en het hevige 'hustle en bustle' van een overactieve stad.
Het is makkelijker uit te leggen aan de hand van foto's. Bij elke foto staat vermeld wat het is.
Als tussenstop lekker taiwanees gegeten in een restaurant in Suntec City. Gewoon op een lijstje aanvinken wat je wil en enkele minuten later staat het op je tafel, samen met een tas verse thee en een frisse plaatselijke drank zoals lemongrass juice of ice tea (niet zoals bij ons, echt véél lekkerder).

Dan was er al voldoende tijd verstreken en was de hotelkamer beschikbaar. En, mét zicht op de Singapore River (zie foto's).

's Avonds om 20u de lightshow van Marina Bay Sands gezien (nog geen foto's van) , gewandeld langs One Fullerton (nieuw en hip project met restaurants en bars ontwikkeld door Fullerton) en de Merlion (de leeuw, als symbool voor Singapore, die water spuit in de baai). Van dit laatste volgen zeker nog foto's de komende dagen ('s avonds minder duidelijk).

Nadien nog om 21u30 in restaurant Town (van Fullerton Hotel) het nationaal gerecht 'Char Kway Teow' gegeten. Noedels zeer lekker gebakken in een bepaalde saus met zeevruchten en groenten bij. Heerlijk! Dan nog even kort nagenieten op het terrasje van de hotelkamer, blog typen en dan snel bed in (23u30). Nu écht wel dood- doodmoe !! :-)

Ben serieus onder de indruk van Singapore en heb zin in de volgende dagen! Dan kan ik vele zaken die ik vandaag gezien heb vanop de Hippo-bus van dichtbij gaan verkennen en bezoeken. Tot morgen!

1. Els:
    20 juni 2015
    Hey Ann,
    Amai super dat je al zoveel gedaan voor de eerste dag ! Tof om alles zo eens te lezen op je blog. En ook met de hippo bus tour alle tours gedaan die je kon doen amai zeg tof ! Ik merk dus echt wel dat het Singapore de moeite waard is :-) Geniet nog met volle teugen van de andere dagen, je verdient het !