Dag 3 - Ducktour, Singapore Flyer, Helix Bridge, shop@thebay, the lighthouse

21 juni 2015 - Singapore, Singapore

Het joggen deze ochtend is helaas niet gelukt. Pas om halftwee in bed gekropen en het lukte niet om voor zonsopgang op te staan. Om 7u30 opgestaan. 8u30 ontbijt. Vandaag dimsum, seafood noodlesoup en indisch gegeten bij het ontbijt.

Nadien met de metro naar Suntec City waar we om 9u30 moesten zijn omdat we tickets hadden voor de Ducktour (voertuig dat zowel te land als te water gaat - vroegere amfibievoertuigen uit Vietnam, van tijdens de oorlog). Vaart vertrok om 10u. Het is leuk dat de tour zowel een groot deel op land als een vaart in de singapore baai doet. Je hebt mooie uitzichten op de belangrijkste gebouwen en uitzichten van de stad (zie foto's). Het was zonnig en erg warm met erg weinig wind. Na de tour dan ook even shoppingmall van Suntec City bezocht (om af te koelen!) met de 'fountain of wealth' (die je op sommige momenten vanbinnen kunt bezoeken, wat ik heb gedaan - zie foto's) en de vele eetkraampjes en restaurantjes..ongelofelijk wat je hier allemaal vindt! Zelfs als je geen honger hebt, zien vele van deze zaken er toch aantrekkelijk uit om te gaan zitten en iets te drinken of te eten. Ik hou het deze middag bij een gewone frisse lychee ice tea met veel ijs. Geen lunch voor mij, want vanavond staat er een diner op het programma.
Dan met de metro naar de singapore flyer gegaan (grootste rad ter wereld).
Even off the record: de metro nemen is zeer makkelijk, maar je moet wel rekenen op heel wat wandelen... je zit ongeveer 3 a 4 minuten in de metro (gaat heel vlot), maar je moet wel soms 10 minuten wandelen in het station zelf voor je aan de metro bent, wat ik een beetje onderschat heb ...vermoeiend in deze temperaturen.
Ok, de flyer dus :-) Op de foto's kan je zien dat je van hieruit een prachtig uitzicht over de Singapore baai hebt. In het begin was het toch een beetje wennen, dit gaat zeer hoog, dus moet je even een psychologische knop omdraaien als je wat hoogtevrees hebt, maar dit lukte vrij snel. Als je deze uitzichten ziet, ben je dolgelukkig dat je erin bent gegaan. Ik zou het zo opnieuw doen! De rit duurt een half uur.
Na de flyer over de helixbridge gewandeld naar Marina Bay Sands. Opnieuw (zoals vorige avond) doorheen het shoppingcenter van Marina Bay (shops@the bay)  gewandeld. Nu was het wel heel wat drukker, een zondag...veel plaatselijke mensen die komen eten en shoppen (zie foto's). Ik blijf nog steeds onder de indruk van het aantal winkels van topmerken dat je hier ziet (en meestal zie je maar 1 of geen klanten binnen...). Af en toe zie je expats of modellen voorbij flaneren...het zegt me weinig. Ik kijk wat rond, trek wat fotootjes, neem een kijkje in de etalage van Michael Kors- enkel deze ;-) - en kwam een lingeriewinkeltje tegen dat serieuze korting gaf (het is de sales-periode momenteel in Singapore). 3 stuks voor de prijs van 1...dit kon ik niet laten :-)
en in een ander (goedkoper) winkeltje nog een 'body mist' gekocht die 70% korting had. Ik hou er niet van als ik zweet. Dus, een fris geurende body mist komt goed van pas. Dan terug de metro in en naar Raffles Station terug (aan hotel). Rond 15u30 aan hotel aangekomen, even bekomen in de frisse airco, even boekje lezen op terras van de hotelkamer, heel even in de zon zitten (niet te lang want dit is heet !). Daarna opfrissen voor diner. Gelukkig moet ik me deze avond niet ver verplaatsen ;-) Het restaurant bevindt zich op de 8e (bovenste) verdieping van het hotel (zie foto's). Eerst een aperitief in de rooftop bar gedronken. Prachtig uitzicht om nooit te vergeten. Nadien in het ge-airconditioned restaurant The Lighthouse een 4-gangen diner gegeten  (Italiaanse kok). Lekker en beste tafeltje van restaurant met mooiste zicht op Marina Bay. Top! Diners gaan hier wel goed vooruit. Om 22u al terug op de hotelkamer. Nog nagenoten op het balkon. Alle bootjes met lichtjes zien passeren. Daarna blog getypt en foto's gerangschikt. De dag zit er alweer op, dit gaat snel zeg..
(Als je de foto's in correcte volgorde wil zien, klik dan op foto's en op het pijltje.meestal worden ze in foutieve volgorde gezet aan het begin)