Kuala Lumpur en Singapore reis juni 2017 - Dag 1 en 2

29 mei 2017

Donderdag 1 juni (Eeklo- Brussel- abu dhabi - Kuala lumpur)

Thuis vertrokken om 7u 's ochtends. ritje naar Zaventem en dan inchecken, boarden en op naar Kuala Lumpur !! Eerste vlucht met Etihad Airways duurde ongeveer 7u , vlucht op zich oké. De service is wat verminderd in vergelijking met vorige keren dat wij met hen vlogen. Geen menukaartje meer, geen keuzes uit koffies, soms maar 1 hoofdgerecht zonder keuze... overstap in Abu Dhabi. Na het wat mindere eten op de vlucht hebben we daar Aziatisch gegeten: seafood ramen, gyoza en ha kao. Was lekker voor een luchthavenrestaurantje te zijn. Op die manier was onze wachttijd van 2,5 uur voor overstap ook snel ingekort. Naar de gate gegaan en even later boarden voor tweede vlucht, nu naar Kuala Lumpur.  Nog een klein uur moest het vliegtuig aan de grond blijven omdat het te druk was in het luchtruim, beetje vervelend. Dan uiteindelijk opgestegen. Even later avondmaal, was oké. Nadien geprobeerd om wat te slapen. Het was een koude vlucht (airco stond hevig), ik ben dus volledig (met hoofd en al) onder het dekentje gekropen en heb op die manier wel een 3-tal uur geslapen.

Vrijdag 2 juni  KL

En dan na 7u eindelijk aangekomen in Kuala Lumpur. We zijn in totaal 22u onderweg geweest. Beetje murw, aan douane had ik een boze meneer die mijn boarding pass van de vorige vlucht wou (die had ik niet meer, normaalgezien heb je die nadien niet meer nodig)...gelukkig was het oké als hij de boarding pass van Thierry zag. Ik was even aangedaan door dit voorval (en ook omdat ik moe was en emoties dan sneller boven komen...). Maar swat, nadien naar de uitgang van de luchthaven en daar even zoeken naar onze chauffeur die we geregeld hebben om ons naar het hotel te brengen. Deze reed ons zeer comfortabel in een mooie (maar te harde airco, ik had koud!) naar het hotel Fraser Place. We kwamen hier aan om 13u plaatselijke tijd. Fraser place is eigenlijk een soort aparthotel (studio's en appartementen waar je kan verblijven voor langere tijd maar waar je wel de service van een hotel hebt zoals dagelijks housekeeping, ontbijtbuffet,...). Ons appartementje bestaat uit een open keuken met living en bureauhoek, een slaapkamer, badkamer en een kleine dressing. Onze slaapkamer heeft twee hoekramen waardoor we allemaal skyscrapers zien (wel vlakbij). Een typisch uitzicht voor een hotel in KL. We zijn tevreden. De airco werkt goed, het is een zeer ruim appartementje , alles werkt naar behoren en het bed is ruim en ligt zeer goed :-)

Na even de hotelkamer verkend te hebben, tijd om Kuala Lumpur zelf te zien! (Eigenlijk zouden we in België nu moeten slapen, maar we laten ons niet kennen, we willen nog iets doen op onze eerste dag!) We nemen de hop on-hop off bus en rijden de hele route zonder afstappen, zodat we alles van Kuala Lumpur al eens zien. Het is mooi weer en we zitten bovenaan in de zon. De rit duurt drie uur (!) , het is ook spitsuur ondertussen en vaak staat de bus wel even stil, het ideaal moment voor foto's! :-) Nadien gewandeld naar de wolkenkrabber waar een helicopterplatform is dat men 's avonds omtovert tot een lounge- en cocktailbar waar de prijzen niet de pan uitswingen: heli lounge bar. Het is niet echt heel goed gekend, maar ik had erover gelezen en wou ik er dus naartoe :-) en, het was inderdaad heel leuk. Je komt op de 34e verdieping eerst aan in een hippe bar met vliegtuigjes en andere rariteiten. Je koopt één drankje en dan mag je met de trap naar het 37e verdiep. Er was al vrij veel volk en sommige plaatsjes waren gereserveerd. Gelukkig vonden we nog een leuk tafeltje. Twee cocktails gedronken : lychee martini en star Kiss . Thierry nam een long island en een hellusion. Lekker cocktails maar zoet en niet teveel alcohol, wat wel goed was met dit warme en vochtige weer (rond de 35 graden). Ook nog crispy tempura prawns als hapje genomen. Mooie uitzichten gezien van dit platform. Wel maf hoor, je ziet hier al op het 37e, maar toch is dit één van de kleinere wolkenkrabbers van KL...

Na het aperitief was het tijd voor een diner. We hadden al een hele tijd niet meer gegeten (sinds laatste maaltijd op het vliegtuig) en het zou smaken! We aten in Naughty Nuri's (balinees restaurant) dat zich rechtover ons hotel bevond. Amai, wat hebben we hier lekker (en veel!) gegeten. Heerlijke ribbetjes waarvan het vlees zo mals is dat het smelt in de mond, met een heerlijke zoet-spicy saus, crispy inktvis, krokant buikspek, saté lilit (met kip en citroengras) ... teveel om op te noemen. De ambiance was er wel, met luide hippe muziek, af en toe een dansje, zeer enthousiaste obers ... het was een heerlijke avond! We hebben genoten.

Om 22u terug in hotel, helemaal uitgeput (op twee dagen nog maar enkele uurtjes geslapen), dus in bed geploft en onmiddellijk in slaap gevallen. Wat onrustige nacht door de vele nieuwe indrukken die we vandaag hebben opgedaan (en de hitte in de kamer - airco even uit gezet, maar dat bleek nadien geen goed idee :-) )

Zaterdag 3 juni  KL

Opgestaan rond 8u15. Nog niet helemaal uitgerust, maar toch heel wat frisser na geslapen te hebben in een goed bed :-)  Ontbijt : voldoende keuze en lekker. Vooral de bananasmoothie vond ik lekker. Verder wat fruit gegeten en een fruitsap gedronken. Niet veel omdat ik nog vol zit van het diner bij naughty nuri's :-)

Om 9u45 vertrokken naar het Dataran Merdeka (onafhankelijkheidsplein) met zijn vele historische gebouwen, de Maleisische vlaggenmast, het sultan Abdul building, de city gallery , sint john's cathedral ... dan gewandeld naar de SZe Ya temple (de oudste Taoïstische tempel) , klein maar zeer serene, spirituele sfeer aanwezig, met het vele wierook. Dan op een marktstraatje beland met leuke kraampjes, waar ik nog een putu Bambu tradisi heb gegeten. Gestoomd rijstmeel met kokos en iets zoets erin, was lekker ! Dan nog even gewacht op de hop on - hop off bus, maar doordat het plein afgezet was (voor een of andere plaatselijke activiteit) en door het enorm drukke verkeer, kwam die maar niet voorbij. Aangezien we stipt om 14u30 aan de ticket counter van de Petronas Towers moesten zijn, namen we dan een taxi tot daar, waar we net op tijd aankwamen. De taximan (Ragu) was zeer vriendelijk en ook betrouwbaar. Hij heeft nog jaren op een toeristenbus gewerkt en gaf overal uitleg bij. Hij stelde voor om ons morgen voor een goede prijs een zeer mooie dagtoer aan te bieden met zijn taxi. Hij vertelde erbij wat we allemaal zouden bezoeken op die zes uur dat hij ons mee zou nemen en dat was heel wat (eigenlijk onze hele planning voor de komende drie dagen, maar dan op één dag...) we zeiden dat we erover zouden nadenken en hem later zouden opbellen als we dit dit zouden willen doen.

Dan vlug naar de ticket counter van de Petronas Towers. We hadden online al een ticket gekocht, we moesten enkel nog een uitgeprint ticket hebben. Om 15u mochten we dan de torens op! Eerste stop: 41e verdieping: de skybridge: de brug die je op foto's ziet hangen tussen de twee torens. Magnifique uitzicht, mooie foto's getrokken. Nadien met de lift naar het 86e verdiep vanwaar je opnieuw foto's kan nemen, nu vanuit één van de torens zelf. Wel speciaal als je beseft dat je hier zelf bovenaan die spectaculaire torens staat. Een belevenis! Daarna nog even (terug op het gelijkvloers) in de shop gewandeld en 1 magneetje gekocht, uiteraard met de twee torens op :-)

Dan terug naar buiten en de omgeving rond de torens bezocht: eerst achterzijde waar we enkele foto's namen van onszelf met de torens en dan de voorzijde waar het KLCC park (Kuala Lumpur City Centre Park) ligt. Een mooi groen park , van waaruit je de hoge torens en ook de omliggende wolkenkrabbers kan bewonderen. Een mens wordt er weliswaar stil van ...  dan na de hitte even terug naar de hotelkamer gewandeld (op wandelafstand van de twee torens) en even een duikje in het zwembad genomen , een kleine infinity pool met zicht op wolkenkrabbers én de KL Tower (de Kuala Lumpur Toren waar we morgenavond gaan dineren).  Goed opgefrist terug vertrokken voor diner. We kozen voor een japans restaurant vlakbij het hotel.  Je kon via een menu op een IPad zelf je bestelling plaatsen en dan werd het direct geleverd. We hadden zo lang op de menukaart gekeken dat onze eerste bestelling al op tafel stond :-)  Sushi, sashimi, miso, gyoza, gefrituurde kwarteleitjes, paling mushi, gepaneerd vlees met twee sauzen en rijst. Daarbij dronk ik een saké on the rocks en Thierry een iced black tea. Alles was overheerlijk , we zaten op een buitenterras en keken naar voorbijgangers, zeer gezellig en zalig met dit weer. We sloten af met een yuzu sorbet en een macha ijsje en een tropical fruit punch.  Mmmmm alweer genoten!   Omdat het nog maar 20u30 was, besloten we om nog een stapje te zetten in de shoppingwereld. We gingen naar Suria KLCC (het shopping centre aan de Petronas Towers). Veeeeel gewandeld, maar niks gekocht. Vrij veel dure merkwinkels. De shoppingcentra zijn hier altijd tot 22u open , superleuk!

Daarna terug naar het hotel gestrompeld, onze voetjes zijn moe van de intensieve, maar zeer toffe wandeldag. De dag afgesloten met een frisdrankje in onze hotelkamer (gekocht in de 7 eleven rechtover het hotel) en het blog typen :-)

We zullen weer goed slapen vannacht ! :-)

Trouwens, we hebben beslist dat we morgen zelf terug op uitstap gaan, maar maandag gaan we een dag op uitstap met onze privégids en privetaxichauffeur: Ragu!  Ben eens benieuwd wat hij ons allemaal zal laten zien, ik kijk er nu al naar uit ! :-)

Wordt vervolgd .. ( trouwens, geen foto's via blog, het uploaden duurt te lang met dit internet hier.. foto's zullen later in familiale sfeer getoond worden !)