Kuala Lumpur en Singapore reis juni 2017 - Dag 6

7 juni 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Woensdag 7 juni

Opgestaan om 8u30. We nemen rustig de tijd om te ontbijten en nadien wat te relaxen in een ligzetel met een boekje. Het is volledig bewolkt vandaag, teveel zon zullen we nu zeker niet hebben. Rond de middag vertrokken naar Bukit Bintang regio, waar we naar shoppingmall Lot10 gingen. Dit is het oudste shoppingcentrum van KL en dat is er eigenlijk ook wel een beetje aan te merken. Het is er veel chaotischer en rommeliger dan in de andere shoppingcentra. We kwamen vooral voor de kelderverdieping die bestaat uit een foodcourt (eetkraampjes) à la Hutong style. Heel typisch en leuk om in rond te lopen, al was het er wel megadruk omdat we er net op etenstijd waren. Zelf hebben we dat eten overgeslagen wegens de drukte. Er was nog een leuk onderdeel hier, namelijk de Japanse winkeltjes en eetstalletjes. Af en toe kon ik al een Japans Hiraganateken lezen , tof ! Alles wat met Japan te maken heeft vind ik superleuk, ik kan daar blijven rondwandelen, al die grappige snufjes en snuisterijen. Na nog wat rondgewandeld te hebben, de monorail genomen naar Imbi om daar het Times Square shopping center te bekijken. Dit is ook één van de bekendere omdat er een pretpark in het shoppingcenter is met een grote rollercoaster die meermaals over kop gaat. Ongelofelijk om te zien. Zelf zijn we er niet in gegaan :-)  het was al leuk om naar te kijken! Dit shoppingcenter is wat gestructureerder dan het vorige en ook leuker om in rond te wandelen. Leuke kleine winkeltjes. Niet echt iets gekocht, vooral rond gekeken. En, uiteraard ook wel iets gegeten :-) In een Koreaans eetkraampje hadden we voor 7 euro allebei een voorgerecht, een ramen (Koreaans noedelgerecht) en een drankje. Het smaakte, mijn seafood ramen was wel enorm pikant, maar gelukkig kan ik daar wel redelijk goed tegen. Ook met de maag geen problemen gehad :-)  Nadien hebben we nog een wafel gegeten in een wafel-eetkraampje omdat we gewoon nieuwsgierig waren hoe wafels hier zouden smaken (omdat het helemaal niet typisch Aziatisch is), maar ze waren echt lekker.  Daarna terug de monorail genomen naar de halte waar de bus stopt en dan met de bus terug naar het hotel. Even uitgerust van het vele wandelen (je kan je benen en voeten echt doodmoe maken in deze shoppingcentra !) en dan terug naar KLCC , het centrum met de Petronas Towers gegaan voor onze laatste avond. Op een terrasje als avondeten een broodje kip gegeten met een gemberthee erbij (goed voor de vertering!). Dan een wandeling gemaakt rond de fonteinen en nog eens naar de mooie lichtshow van de fonteinen gekeken, als afscheid voor onze laatste avond. Ongeveer een uur op een bankje gezeten met dit mooie uitzicht op enerzijds het park en anderzijds de fonteinen met de Petronas Towers. Mooi! Een beeld om niet te vergeten. Dan terug gewandeld naar hotel. Het was rond 21u30.  Blog getypt, nog wat nagepraat , onze frisdrankjes van de 7eleven op gedronken (want morgen vertrekken we hier) en dan slapenstijd !

We hebben 6 zeer mooie dagen beleefd in Kuala Lumpur. De voornaamste bezienswaardigheden hebben we allemaal kunnen zien en we hebben hier zeker ook zéér lekker gegeten!  Morgen transfer naar Singapore!!