Kuala Lumpur en Singapore reis juni 2017 - Dag 7

8 juni 2017

Donderdag 8 juni

De laatste nacht in Kuala Lumpur zit erop. Opgestaan om 7u45 , laatste maal ontbijt in dit hotel. Koffer gemaakt, kamer opgeruimd , douche genomen en nog wat in een boekje gelezen. Afscheid genomen van de kamer :-)

Om 10u30 uitgecheckt en met het hotelvervoer naar de luchthaven. Daar onze bagagetags afgeprint en de twee koffers gedropt voor de vlucht naar Singapore. Nog een snack gegeten om de tijd in te vullen (curry puff en chicken nugget) en dan boarden voor de vlucht met Malaysia Airlines. De vlucht duurde ongeveer een uurtje. Ging vlot. Ook de valiezen kwamen vlot van de band in Singapore en er was geen mens te zien voor de controles /douane, dus alles ging snel.

Om 15u15 waren we aan het hotel: het Pan Pacific hotel in Singapore (regio Marina square). We hebben een Clubfloor-kamer (betekent dat je tijdens je verblijf dagelijks van de club lounge op 38e verdiep gebruik kan maken waar luxe drankjes en hapjes geserveerd worden en je een magnifique uitzicht hebt op de skyline van singapore).

Onze kamer ligt op het 33e verdiep en we hebben een ongelofelijk, bijna irreëel uitzicht op de skyline. We kijken uit op Marina Bay Sands (megahotel waarop bovenaan een boot lijkt te drijven) met het water, de Merlion (de witte leeuw die water spuwt, het symbool van singapore) , het Fullerton Hotel (laag koloniaal gebouw, het hotel waar we twee jaar geleden verbleven) en uiteraard alle andere hoogbouw (hotels, kantoren, restaurants...). 'S avonds is het ongelofelijk hoeveel lichtjes we te zien krijgen vanuit onze hotelkamer. We hebben wel een uur liggen kijken en konden onze ogen niet geloven. Het hotel is een luxe 5* en zit zeker in de top 3 van beste hotels die we ooit gedaan hebben. We hebben nog nooit zo hoog gezeten.  (Ik wist niet op voorhand dat we deze kamer zouden hebben, dit was een grote verrassing van mijn lieve man !!)

Dus: even hernemen. Rond 15u15 hebben we ingecheckt in een aparte privé incheckbalie voor clublounge klanten.  Topservice!! We kregen meteen onze badge van de kamer op de 33e verdieping. De koffers werden onmiddellijk naar de kamer gebracht. We waren allebei even stil toen we de kamer en het uitzicht in ons hadden opgenomen. Wat een luxe! Daarna naar de club lounge gegaan op het 38e verdiep. Daar heb je een 360 graden zicht op de skyline (adembenemend). Het was toen nog tea-time, dus kon je alle soorten thee en koffie bestellen en er was een grote keuze aan zowel zoete hapjes als hartige hapjes. En één voor één zeer lekker! Dit is echt wel decadente luxe. Na ons tea-uurtje maken we ons klaar om naar een hippe lounge bar te gaan waar ik heb gereserveerd om 19u. Volgens internet-reviews is dit een leuke bar met lekkere cocktails en hapjes. De bar heet: Loof. Bevindt zich 'slechts' op de vierde verdieping van een gebouw maar is erg leuk opgebouwd met een leuke sfeer en toffe muziek. We namen een schotel met gemixte hapjes: speciale frieten met een chili-crab dip (super lekker!) , wonton crackers met een dip die smaakt naar een sushirol (ook overheerlijk), kipsaté's met een heerlijk curry-honing sausje en  baconsatés. We namen elk twee plaatselijke cocktails die allemaal zeer lekker waren. Gelukkig hadden we gereserveerd want het was hier een drukte ! Een toffe en gezellige belevenis! En, we hebben ineens gegeten voor vanavond! Met deze schotel (en wat we ook al in de club lounge hadden gegeten) hadden we allebei meer dan genoeg voor vandaag. Nadien nog een wandeling gemaakt langs de 'durians' (theaters at the bay) en Esplanade waar we opnieuw met open ogen stonden te kijken naar de skyline. Singapore is toch echt wel een pretpark voor volwassenen...met al die lichtjes, shoppingcentra, restaurantjes, muziek, gezellige zitplaatsjes. We zijn veel leuke winkeltjes en restaurantjes gepasseerd (ook veel Japans geïnspireerd). Via Marina square terug gewandeld naar ons hotel. En dan een hele tijd vanuit zetel en bed met verbazing en verwondering naar het uitzicht gekeken. De hotelkamer heeft ook een prima (en zeer stille) airco en is goed geïsoleerd, we zullen prima slapen !! Ik kijk alweer uit naar de komende dagen hier in Singapore. Slaapwel !!