Kuala Lumpur en Singapore reis juni 2017 - Dag 8

10 juni 2017 - Singapore, Singapore

Vrijdag 9 juni

Opgestaan om 7u30 , opfrissen en naar ontbijt van club lounge. We kunnen naar het grote ontbijtbuffet beneden of naar het chique ontbijt van de lounge (waar wel minder keuze is). We hebben deze ochtend gekozen voor de lounge omdat we vanmiddag gereserveerd hebben bij Jumbo Seafood restaurant. Heel rustig ontbijten met zo'n uitzicht op Singapore met de opgaande zon is prachtig. Ik was wel even wat verveeld met een situatie. Een dienster had gevraagd wat we wilden drinken, maar blijkbaar zat wat ik besteld had (capuccino en een verse fruitsap) niet standaard in dit ontbijt, dat wist Thierry me achteraf te zeggen. Ik was even (in mezelf) heel boos op die dame dat ze dit niet vermeld had aan mij. Als ik het had geweten, had ik gewoon een drank van het ontbijt genomen. Ze moeten hun klanten beter informeren!

We hebben voor vandaag geen speciale planning. We beslisten om even een wandeling rond Marina Bay te doen. We hebben in een goed uur de hele baai rond gewandeld, goed gestapt! Nadien even afkoelen in de kamer. Daarna wandeling richting boat Quay waar we om 12u krab zouden eten in Jumbo Seafood Restaurant. We waren net op tijd aangekomen, ook dit was toch een pittige wandeling in deze warme temperaturen. Er stond al een kleine wachtrij aan het restaurant, maar wij mochten eerst binnen omdat we een reservatie hadden :-) We konden gelukkig in de ruimte met airco zitten...dat is echt wel het beste hier als je van plan bent om krab te gaan eten. We bestelden zwarte peper krab met rijst. We hebben samen de hele krab opgepeuzeld. Het was een heel karwei om al het krabvlees uit poten en scharen te halen, maar je kan dit niet anders eten dan met je handen. De smaak was erg lekker, zelfs beter dan de chili krab van hier.  We zijn blij dat we nu eindelijk eens in dit restaurant hebben gegeten. Het valt ons wel op dat de prijzen van eten (van alles eigenlijk) hier beduidend hoger zijn dan in Kuala Lumpur. De prijzen van Singapore kan je vergelijken met onze prijzen en zelfs vaak nog wat duurder. Na het heerlijke middagmaal deden we terug een fikse wandeling om de calorietjes terug wat te verbranden :-) We wandelden tot iets voorbij Robertson Quay, langs de Singapore River. Nu zagen we de straatjes en restaurantjes die normaalgezien 's avonds pas tot leven komen ook eens overdag. Totaal andere aanblik, stil, wat mistroostig, maar tja, er liep ook bijna geen volk op dit hete moment van de dag. Toch leuk dat we op die manier eens echt rustig alles goed konden bekijken. Af en toe gaan we eens een shoppingcenter binnen om in de airco te bekomen van de warmte. Dan terug naar de kamer om op te frissen. Kwartiertje later naar het (mooie) zwembad gegaan. We hebben ons een plaatsje gezocht op een gezellige ligzetel voor twee met een afdakje. Ik lag grotendeels in de zon, Thierry in de schaduw (zoals we meestal doen).  Ik ben ook het zwembad eens in gegaan om af te koelen. Van 15u30 tot ongeveer 18u hebben we daar vertoefd. Het deed goed om onze voetjes even te laten rusten na een dag vol lange wandelingen. Om 18u gingen we naar opgekleed naar de club lounge. Het is dan sunset cocktails & canapés en we hadden beslist om dit als ons avondeten te beschouwen omdat we deze middag al de krab hadden gegeten. Er was een uitgebreide keuze aan hartige hapjes, verschillende luxe kazen en dessertjes. We hebben elk drie drankjes genuttigd (ik drie cocktails en Thierry een cocktail, een biertje en een glas wijn) en daarbij van alle hapjes geproefd. In totaal zaten we inderdaad echt vol hiermee ! Het waren echt verfijnde en superlekkere canapés. Zeer geslaagde en gezellige avond in de club lounge!!

Later op de avond hebben we beslist om nog naar de light show op Marina Bay Sands (aan de overkant van de baai) te gaan. Om 22u was de laatste show. We zijn daar naartoe gewandeld (weeral wandelen :-) ) en het was de mooiste show met lasers, fonteinen en speciale lichteffecten die we tot nu toe gezien hebben, met zeer mooie muziek (à la Hans Zimmer).  De wandeling terug was vrij lastig, de voeten doen nu echt wel pijn. We zullen in totaal ongeveer 20 km gewandeld hebben. Dat lijkt niet zo veel, meer in deze temperaturen is dat echt wél de moeite! Toen we hier twee jaar geleden waren, lukte het ons nog niet om een halve kilometer te wandelen zonder zuchten.... we zijn dus veel sterker geworden, haha !

We waren rond 23u terug op de kamer, doodmoe van de dag. Zelfs geen energie meer om blog te typen, vandaar dat ik het nu 's ochtends op zaterdag doe.  Goed geslapen!