Dag 10 - Thian Hock Keng Temple en Chinatown (souvenir-shops), dimsumbuffet

28 juni 2015 - Singapore, Singapore

Ontbeten en daarna met de MRT naar de Tian Hock Keng temple in Chinatown gegaan. Deze hadden we nog niet gezien. Na dit bezoekje nogmaals door de straatjes van Chinatown gelopen en enkele kleine souvenirs als aandenken aan de reis gekocht. Dan met MRT terug naar hotelkamer en opfrissen om daarna te vertrekken naar het Mandarin Oriental Hotel (Cherry Garden restaurant). Daar doen we een dim sum buffet (hebben we ook aan het begin van de reis gedaan en hiermee eindigen we ook). Zeer lekker. Jammer dat ze dit bij ons niet aanbieden. Allemaal kleine hapjes na elkaar. Met een volle buik gaan we voldaan terug richting hotel. Daar genieten we nog enkele uurtjes van het balkon. 's avonds doen we nog een wandeling langs One Fullerton met zicht op de Marina Bay, eten we een ijsje (volle maaltijd is niet nodig na een dimsum buffet :-) ) op een bankje met zicht op de lightshow van Marina Bay. Voor een laatste keer... we nemen afscheid van de show. Toch beetje emotioneel. Dan terug naar de kamer gewandeld en opnieuw op balkon koffie en thee gedronken met uitzicht op alle lichtjes van de Singapore River en boat Quay. Laatste nacht in Singapore.

Morgen, maandag, vertrekt de vlucht richting Abu Dhabi om 20u 's avonds. Om 14u checken we uit in het hotel  en doen we nadien nog een wandeling door een shopping mall of iets anders (waar airco is ;-) ) en daarna op weg naar Changi Airport, waar ook nog het één en ander te zien en te doen is.

Dit was de reis naar Singapore zoals ik ze me voorgesteld had: heet & vochtig, soms druk en soms heerlijk rustig, zeer indrukwekkend en spectaculair, culinair en gastronomisch, soms erg intens, soms zeer sereen, speels en leuk, entertaining. Kortom, het hele pakketje was er. Ik ben blij en dankbaar om zovele mooie dingen te hebben kunnen zien en beleven, Top !

Lieve lezertjes, hier eindigt mijn blog over Singapore. Als je de temperatuur aan kan, is Singapore een échte aanrader !
Vele groetjes!
Ann