Dag 2 - Dim Sum buffet - National Museum of Singapore - Lightshow GBTB - Restaurant Pollen

21 juni 2015 - Singapore, Singapore

Opgestaan om 6u30. Om 7u30 naar ontbijt (eerste maal). Amai, wat een ontbijtbuffet in het hotel! Hoewel ik al vaak op reis ben geweest, vind ik dit werkelijk ongelofelijk: een Indisch ontbijt, een Japans ontbijt, een Chinees ontbijt, een Amerikaans/Europees ontbijt, een Singaporees ontbijt en heel wat cereals, fruit, kazen, broodjes .... Echt teveel om op te noemen. Ik had mijn IPhone niet bij voor foto's maar zal één van de komende dagen de verschillende ontbijtstandjes wel eens fotograferen. Ik heb Aziatisch en Indisch ontbijt gegeten omdat ik daar nu eenmaal het meeste fan van ben...
Na het ontbijt had ik nog wat tijd om te bekomen en om te wennen aan de warme en vochtige temperatuur. Dit deed ik op het balkon van de hotelkamer (indien te warm: vluchten in de hotelkamer mét airco ;-) ). Ook een kijkje genomen aan het zwembad van het hotel, waar ik binnenkort wel eens zal vertoeven :-).
Maar nu eerst nog wat culturele bezoekjes. Wandeling naar de metro (MRT) gedaan om de afstand uit te meten voor als we de metro nodig hebben om s avonds op diner te gaan (opgekleed, opgetut...dan mogen we niet teveel zweten, dus moeten we weten of dit te doen is met de metro ...) en dit ging prima! Het is eventjes wandelen, maar we zijn ook geen 'wussies'... ;-) Foto's genomen van de Merlion.

Dan even opgefrist in hotelkamer om mooi gekleed naar restaurant Jade te gaan (bevindt zich in het hotel Fullerton) waar we dim sum buffet hebben gedaan. Amai, dit was een beleving op zich ! Allerlei hapjes komen voor je neus te staan en je denkt dat je kan blijven eten.... maar al snel voel je dat dit vult !! Zeer voldaan verlaten we na 75 minuten het restaurant en ploffen we even neer op de stoeltjes van het balkon van de hotelkamer.

Daarna het National Museum of Singapore bezocht. Jammer dat de standaard galerijen beiden gesloten waren wegens onderhoudswerken, maar er was een andere exhibitie : 700 years of Singapore. Mooi verhaal over de geschiedenis van Singapore. 1,5 uur vertoefd in dit museum. Nadien terug naar hotel. Even op balkon vertoefd.
Toevallig doen ze tijdens ons verblijf in Singapore de generale repetitie van het feest ter ere van hun 50-jarig bestaan (wordt op 9 augustus gevierd). Omdat het Fullertonhotel vlakbij de ceremoniële plaats ligt, horen en zien we alles perfect vanop het balkon (er waren ook verscheidenene straten afgesloten vandaag voor dit gebeuren). Zo horen we prachtige muziek à la Hans Zimmer in de straten galmen, zien we allerlei vliegtuigen en straaljagers passeren (amai wat een lawaai) en twintig F16's die het getal 50 vormen...en ondertussen zit je rustig een boekje te lezen.... dit is surrealistisch..

Om 19u vertrekken we naar Gardens by The bay om de lightshow te zien die daar 2x ' s avonds getoond wordt. Net op tijd sta ik op het uitkijkpunt voor de show. Dit is opnieuw iets om nooit te vergeten, je waant je echt in de film Avatar. Er wordt alweer muziek gespeeld van o.a. Hans Zimmer (The Lion King) met prachtige lichteffecten op de 'bomen' van Gardens by the Bay (meer uitleg hierover volgt later nog. Dit gedeelte bezoeken we ook overdag nog, in de loop van de week). De show duurt een kwartier.

Aansluitend heb ik gereserveerd in restaurant Pollen, wat zich bevindt in de 'Flower Dome' (later volgen nog foto's van deze 'dome'). Dit restaurant wordt gerund door culinair director Jason Atherton (eigenaar van sterrestaurant Pollen Street Social te Londen), executive chef Collin Buchan, pastry chef Andres Lara (o.a. gewerkt in El Bulli) en director of wine Amir Solay (één van de 13 Aziatische leden van de 'Courts of Masters Sommelier'). Dit is mediterraans geïnspireerde moderne Europese keuken. Bijhorende wijnen zijn heel erg lekker. Het 5 gangenmenu wordt afgesloten met een zachte cognac. In het restaurant was de airco zwaar aan het draaien (ik kreeg zelfs een heerlijk zachte sjaal in het geval ik het te koud zou krijgen...als belgen zijn wij wel wat meer gewoon ;-) ). Eens buiten gekomen (bam! ineens 12 graden meer !) voel je de alcohol toch wel stijgen.... hoewel,het lukt me nog om met de metro tot het hotel te geraken met 1 overstap en zonder fouten (wel 1x hulp van de metro-App op Iphone ;-)) terwijl het overal nog druk was ! Zelfs het shopping center 'shop at the bay' met allerlei high class topmerken is nog open om 23u ! Ik neem na dit heerlijke diner toch de metro, recht naar het hotel. Meer dan genoeg luxe voor vandaag! Nog even nagenieten in de hotelkamer, het uitzicht bewonderen vanaf het balkon, blog aanvullen en dan heerlijk slapen... ondertussen al 01.00u 's nachts geworden. Morrgenvroeg ben ik van plan om te gaan joggen... ik wil dit wel eens proberen in deze temperaturen... afwachten of ik niet neerval ;-)

(volgende foto's van diner volgen over enkele uurtjes, nu moet ik eerst een beetje slapen ... )

Vele groetjes!!