Dag 6 - Sentosa en Sky on 57

24 juni 2015 - Singapore, Singapore

Vandaag dagje Sentosa. Eerst met de metro tot waar de kabelbaan vertrekt. Dan in de 'cable car' op weg naar Mount Faber (=Faber Peak), een berg met uitzichtjes en natuur.  Even afgestapt op de Faber Peak, korte wandeling (er was eigenlijk niet veel te doen) en dan terug in de cable car gestapt op weg naar Sentosa. Heel mooie uitzichten gezien over de haven, Singapore en Sentosa-eiland. Eens aangekomen in Sentosa overvalt ons de enorm zwaarvallende hitte en vochtigheid. Dit hebben we nog nooit zo erg meegemaakt, eender waar in Azië. Je bent onmiddellijk bezweet. Als je dan berekent dat je op een pretpark-eiland bent en dus zoveel mogelijk moet zien te doen op 1 dag (want nadien vervalt je inkomticket), dan weet je dat dit heel zwaar was. Eerste uitstapje op Sentosa was het bezoek aan het grootste Merlionbeeld (de leeuw met de visstaart,die symbool staat voor Singapore). Eerst zie je een filmpje over hoe de legende in elkaar zit, daarna kan je in de leeuw binnengaan. Je kan in de mond van de leeuw gaan staan en naar het uitzicht kijken en nadien op het hoofd van de leeuw. Zeer mooie uitzichten. Leuk om tussen de tanden van de leeuw te staan :-)
Daarna de kabelbaan op Sentosa zelf (ja,daar is er nog 1) genomen en naar het meeste westelijke punt van het Eiland gegaan, waar we Fort Siloso bezocht hebben (Fort van de Engelsen ter verdediging van Singapore. ) Toen Japan in 1942 binnenviel, moesten de Engelsen zich overgeven en werd het fort een gevangenkamp waar o.a. Engelsen, Nederlanders en Singaporezen gevangen werden genomen. Ik dacht dat dit een klein fortje was met een museum... nu blijkt dat dit een groot stuk van het eiland in beslag neemt en dat betekent dus vééél wandelen. een uur in totaal rondgewandeld op dit domein (en dat is lang in dit klimaat). Zeer interessant, maar veel te heet hier ... hoe hielden de Engelsen dit destijds uit ?! petje af hoor...  teruggekeerd met de cable car, we zouden graag een show gezien hebben die heette 'Wings Time', maar blijkbaar wordt dit enkel 's avonds gegeven en we kunnen niet zo lang blijven wegens diner vanavond. Jammer. Dan nog de Tiger Tower gedaan (draaiende toren die heel hoog gaat voor een volledig uitzicht over Sentosa en SIngapore.) Nadien lukte het echt niet meer om het in deze temperatuur vol te houden en namen we de cable car terug naar Faber Peak en zo terug naar harbourfront. Terug naar hotel en daar compleet ineengestort van vermoeidheid en beetje misselijk. Helaas niet veel recuperatietijd, want we hadden diner in Sky on 57 gereserveerd. Dat is het hoogste verdiep van het Marina Bay Sands (gebouw met de drie torens en het 'surfbord' erbovenop). Het restaurant bevindt zich dus in het 'surfbord'. Het uitzicht was fantastisch, ook eentje om nooit te vergeten. Ook het diner was top, het beste tot nu toe (franse keuken met een duidelijke Aziatische tint). Helaas heb ik niet alles kunnen opeten wegens te misselijk. Gelukkig had ik nog een andere fijnproever bij die mijn deel met plezier opat :-). De weg terug naar het hotel wil ik snel vergeten, die was niet zo fijn. Als je je niet goed voelt en dan om de haverklap van heel warm (buiten) naar heel koud (in de metro) moet gaan, komt dit niet goed. In de hotelkamer tot rust gekomen. Lunch-reservatie voor morgen geannuleerd. Ik ga enkel 's avonds eten (dinercruise). De planning voor morgen is rustig: Orchard Road bezoeken (winkelstraat), dus kan ik wat langer slapen om morgen hopelijk terug fit aan de volgende dag te beginnen... Singapore heeft me heel eventjes klein gekregen, maar dat zal niet lang duren ;-)
Fotootjes zal ik morgen oploaden, nu ga ik slapen.  Daag!